"סימנו אותי כמטרה": נכדתו של רבין על העימותים בזירה הפוליטית

25 שנה אחרי הרצח, נועה רוטמן מספרת על הזיכרון מסבה, השותפות הפוליטית הקצרה עם אהוד ברק וההפגנות בבלפור שבהן היא משתתפת. "מי שקרא אז לרבין בוגד, אין לו בעיה לקרוא לי שרמוטה"

זמן צפייה: 11:26

נועה רוטמן, נכדתו של רה"מ לשעבר יצחק רבין, סיפרה בריאיון מיוחד על השינוי שעבר עליה מאז אותו נאום ביקורתי שנשאה בטקס האזכרה לסבה ב-2018, על השותפות הפוליטית הקצרה שלה עם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ועל טקס האזכרה הממלכתי, שלראשונה לא ייערך בשל שיפוצים בחלקת גדולי האומה.

בטקס האזכרה לרבין שנערך לפני שנתיים, רוטמן העבירה ביקורת קשה על ממשלת נתניהו, ומאז לדבריה הוא וסביבתו הקרובה סימנו אותה ואת בני משפחתה כמטרה. רוטמן אומרת כי הפעם נמנעה מנתניהו המבוכה מלהשתתף באירוע: "פעם בשנה הוא צריך להסתכל לנו בעיניים. יש לו את האמת שלו ולנו יש את שלנו, כנראה לא נסכים". לו הייתה לה ההזדמנות לומר לו משהו, אז היא הייתה בוחרת במשהו שרבים שמים על הלוגו שלהם ברשתות החברתיות: "לך".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו מגיב להאשמות: "לא התנהל מו"מ חשאי לעסקת F-35"

"הוא צחק עד הרגע האחרון": בנו של יהודה בארקן נפרד

המחאה ממשיכה: אלפי בני אדם מפגינים נגד נתניהו ברחבי הארץ

נועה רוטמן
נועה רוטמן | צילום: חדשות 13

בריאיון, רוטמן התייחסה גם לפעילות המילולית של בנו של רה"מ, יאיר נתניהו, ברשתות החברתיות ותקפה אותו על כך ש"מטנף בשקרים את זכרו של סבא שלה", לדבריה: "האם יש עוד ילד של פוליטיקאי ישראלי שמנבל את הפה שלו בצורה כזו בציבוריות הישראלית ושותקים לו?", והוסיפה: "זה בכלל לא עניין של שמאל וימין. זה עניין של נימוסין וממלכתיות ושני הדברים הללו נעדרים לחלוטין מהתופעה הזאת". בנוסף, באחד הציוצים קרא יאיר נתניהו לרוטמן "אחייניתו של ערפאת", ועל כך היא עונה לו: "נו באמת. אבא שלו לא לחץ את ידו של ערפאת?".

בימים אלו, רוטמן שמשתתפת בהפגנות ליד ביתה והן בבלפור, סופגת לא מעט ביקורת ברחובות: "קראו לי 'שרמוטה' ליד הבן שלי". באירוע אחר, מספרת רוטמן כי "איש אחד התקרב אליי בצורה מאוד לא עדינה עם מצלמה ואמר לי: 'תגידי, תגידי שביבי אשם ברצח'". לדעתה של רוטמן - "מי שהיה מוכן לעמוד מתחת לבית ולקרוא לסבא שלי 'רוצח' ו'בוגד', אז אין לו בעיה לקרוא לי עכשיו 'שרמוטה'".

כזכור, לפני כשנה השתתפה רוטמן בקמפיין הבחירות של מפלגת "המחנה הדמוקרטי" יחד עם אהוד ברק, וכעת היא מספרת כי לאחר שנחשפה פרשת ג'פרי אפשטיין, היא לא חסכה בביקורת כלפיו - "היה לנו ערב קשה מאוד. מדובר בפרשה לא נעימה, אך לא ניתקלתי בעדויות ישירות לגביו". היא טוענת כי שוחחה על כך עם ברק וקיבלה ממנו הסברים, והוסיפה כי היא עצמה לא הייתה בוחרת לעשות עסקים עם ג'פרי אפשטיין.

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר בתגובה: נועה בן ארצי מסיתה ומגדפת את נתניהו ובני משפחתו מזה שנים רבות. יאיר העלה סרטון ארכיון מתוך ראיון של נועה בן ארצי, בו היא עצמה קוראת לערפאת: "הדוד הנחמד ערפאת". מדובר בווידאו שלה, לא בפרשנות של יאיר.