"הוא צחק עד הרגע האחרון": בנו של יהודה בארקן נפרד

רועי ברקן ספד לאביו, ענק הקולנוע שהלך לעולמו לאחר שחלה בקורונה, וסיפר: "אני עוד לא קולט שאבא שלי לא איתי - לפחות אני יודע שהוא הלך מאושר". בארקן יובא למנוחות מחר אחרי הצהריים

זמן צפייה: 03:11

רועי ברקן, בנו של יהודה בארקן שהלך לעולמו לאחר שחלה בקורונה, נפרד הערב (שבת) מאביו. "עד הרגע האחרון הוא צחק, היו לנו את הקטעים שלי ושלו", סיפר לחדשות 13. "זה לא נתפס, אני עוד לא קולט את זה שאבא שלי לא איתי כבר".

"בהתחלה הוא אמר לי שהוא הולך להיבדק לקורונה", שחזר רועי. "דיברתי איתו יום למחרת, והוא צחק עליי: 'חיובי לפעמים זה לא דבר כל כך טוב'. היינו מדברים כל יום. הדבר היחיד שבאמת משמח אותי זה שבימים האחרונים שלו הוא כל כך התרגש לשמוע כמה אנשים דואגים לו, וכמה אנשים התקשרו אליו ושאלו לשלומו. הוא הלך עם ההרגשה הזאת. לפחות אני יודע שהוא הלך מאושר, ושהוא הלך לישון ולא קם, וזה קצת מנחם".

על הילדות עם האב המפורסם סיפר בנו: "משנות ה-80 אני ואחי הסתובבנו איתו מקולנוע לקולנוע לראות את התגובות של הקהל, אלה דברים שאני לא אשכח בחיים. הייתה סצינה אחת שחקוקה לי בזיכרון, הלכנו לקולנוע בן יהודה, הגענו לשם בשבת אחרי הצהריים ופתאום אני רואה תור של אנשים על כל רחוב בן יהודה, איזה קילומטר. כולם באו בשבילו". בארקן יובא למנוחות מחר אחרי הצהריים ברחובות.

רועי ברקן, בנו של יהודה בארקן
רועי ברקן, בנו של יהודה בארקן | צילום: חדשות 13

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ ספד הערב לבארקן: "אנו נפרדים בצער מיהודה בארקן, מהשחקנים והבמאים הגדולים ביותר שהיו לנו. לכל ישראלי יש זיכרון מיהודה. אין ספור סרטים, קריירה ארוכה ויצירות קולנועיות שיהיו חלק מאיתנו לעד. יהודה, יצירותיך ימשיכו ללוות אותנו שנים קדימה. תנחומיי העמוקים למשפחה, כולנו איתכם בכאבכם".

מהאקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה נמסר: "היצירה של בארקן תישאר חקוקה בזיכרון הצופים לעד. ההומור, החום, האנושיות והדרך הכל כך ייחודית שלו להגיע אל ליבותיהם של רבים כל כך בכל שכבות העם, ייזכרו לנצח. סרטיו כשחקן וכיוצר הפכו כבר לחלק בלתי נפרד מן התרבות הישראלית".

יהודה בארקן
יהודה בארקן ב''אבא גנוב'' | צילום: חדשות 13

דוד שושן, ששיחק לצידו של בארקן בסרט "צ'ארלי וחצי", אמר לחדשות 13: "זהו יום עצוב לי באמת. אהבתי אותו, הוא היה לי כמו אבא בסרט, הוא כיוון אותי למשחק. לעבוד לצידו היה וואוו... אני לא מעכל".

יענקל'ה מנדל, יו"ר איגוד אמני ישראל, אמר:  "קיבלנו בצער רב את הידיעה על פטירתו של בארקן, מראשוני אמ"י וחבר נאמן באגודה מיום היווסדה. בארקן, איחד ביצירתו את כל חלקי העם. כולם אהבו אותו, ובימינו אין זה דבר מובן מאליו בכלל, ולכן העם כולו בוכה על לכתו. כחבר באמ"י בארקן השתתף בכל המפגשים והאסיפות, ובצניעותו תמיד ידע לומר לי ולחבריו מילה טובה. הכאב האישי הוא גדול, ולאחר התייעצות עם המשפחה נמצא דרך להנציח את פועלו גם באמ"י".