מסתמן: אם יוחלט על עוצר לילי - הוא יוטל בערים מסוימות בלבד

לפי גורמים שהשתתפו בדיונים בנושא, במידה שיוחלט להטיל סגר לילי - הוא לא יחול בכל הארץ, אלא בעשרות ערים עם מדדי תחלואה גבוהים • נתניהו שוחח עם פוטין לקראת אפשרות לרכוש חיסונים מרוסיה

זמן צפייה: 00:52

ככל הנראה, אם יוחלט להטיל עוצר לילי הוא יהיה ממוקד ויחול באזורים שבהם מדדי התחלואה גבוהים - כך מסרו הערב (שישי) גורמים שהשתתפו בדיונים בנושא. לפי אותם גורמים, העוצר - כאמור, במידה שיוחלט להטיל כזה - יימשך בין השעות 21:00 או 22:00 ועד 5:00 בבוקר. לצד ההגבלות האלה, ייתכן שתתאפשר פתיחת מרכזי הקניות הפתוחים.

במקביל, תיתכן הגדלה של רשימת הערים האדומות שנמצאות בסגר מלא, באמצעות הורדת הקריטריונים לעיר אדומה. עוד נבחנת הקשחת התנאים בהן, כולל סגירת מערכת החינוך והגבלת מרחק מהבית.

עוד בחדשות 13:

נתניהו הודיע רשמית על ההסכם עם "פייזר": "אור בקצה המנהרה"

קבינט הקורונה פוזר ללא החלטות: השרים יתכנסו שוב ביום ראשון

עקומת התחלואה מטפסת, שוב: האם הסרת ההגבלות תיעצר בשבוע הבא?

עוצר לילי
עוצר לילי | צילום: חדשות 13

בתוך כך, וברקע חתימת ההסכם לרכישת חיסונים מחברת התרופות "פייזר" ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין - לקראת האפשרות לרכוש גם מהם מנות חיסון לטובת ישראל.

הרוסים מפתחים כעת שלושה חיסונים, בשיטה שונה מזו של חברת "פייזר", ונטען כי הם נמצאים אף הם בשלבים מתקדמים.

נתניהו ופוטין
נתניהו ופוטין | צילום: רויטרס

מודל העוצר הלילי נשקל בימים האחרונים בקבינט הקורונה, אך במערכת הבריאות וכן בכחול לבן מתנגדים לו. טרם התקבלה הכרעה בנושא, והשרים צפויים להתכנס פעם נוספת ביום ראשון כדי להמשיך ולדון בסוגיה.

הקבינט דן בעניין גם בישיבה שנערכה אתמול, אך כאמור היא פוזרה מבלי שהתקבלו החלטות. השרים דנו בנוסף גם במתווה החזרה ללימודים בכיתות ה'-ו' ועל צעדים נוספים לבלימת העלייה בתחלואה. משרד הבריאות העלה מספר התסייגויות בנוגע למהלך זה, שכן לטענתם הוא אינו אפקטיבי מספיק במניעה של חתונות ואירועים דומים.

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

שר הפנים אריה דרעי אמר לחברי הקבינט: "אני מציע לקצר את ימי הבידוד לשבעה ימים. אנשים לא משתפים פעולה בחקירות האפידמיולגיות, כדי לא להכניס חברים לבידוד. אני משוכנע כי אם נוריד את הבידוד לשבעה ימים, כולל בדיקה לפני ואחרי, זה יעזור לשיתוף פעולה של הציבור וייתן כלי חזק מאוד לבלימת התחלואה". ראש הממשלה נתניהו הביע תמיכה ברעיון.

עוד הצהיר דרעי בקבינט: "אני ותיק מאוד בממשלה ובקבינט, ואני לא זוכר שפקידים בכירים, שכבודם במקומם מונח, יטיחו האשמות בחברי הקבינט כמו למשל שהם יביאו עלינו סגר שלישי. אני יכול לקבל ביקורת של שר הבריאות, זה תפקידו, אבל שפקידים יטיחו בתקשורת ובאופן גלוי האשמות כאלה - זה לא מקובל". נתניהו הביע תמיכה בדברי שר הפנים: "לא היתה ממשלה שנתנה כך לפקידים להתבטא באופן חופשי".