נתניהו הודיע רשמית על ההסכם עם "פייזר": "אור בקצה המנהרה"

בהצהרה משותפת עם שר הבריאות אמר ראש הממשלה כי אספקת 8 מיליון מנות החיסון תחל בחודש ינואר, אך תיקח כמה חודשים. אדלשטיין: "בשורה – אבל לא צפירת הרגעה. עובדים על כיוונים נוספים"

זמן צפייה: 02:56

ישראל בדרך לחיסון: כחמש יממות אחרי ההודעה של "פייזר" על התוצאות המעודדות מהשלב השלישי, ישראל חתמה על הסכם רשמי להבאת 8 מיליון מנות חיסון במהלך -2021 שיספיקו ל-4 מיליון איש - כך הודיעו בצהריים (שישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין. במהלך ההצהרה אמר נתניהו כי "השאיפה היא שאספקת החיסונים תתחיל בחודש ינואר - ותלך ותגבר בחודשים לאחר מכן".

״זהו יום גדול למדינת ישראל ויום גדול בדרך לניצחון שלנו על הקורונה", אמר נתניהו, "המשימה הלאומית שלנו היא לאפשר חיסון לכל אדם בישראל, כל מי שירצה זאת - בלי יוצא מן הכלל. היום אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. אנחנו נמצאים בתוך זה יחד, ואנחנו נצא מזה ביחד בהצלחה".

במקביל להצהרות האופטימיות הזהיר נתניהו מפני כניסה לשאננות בעקבות ההודעה. "עד קבלת החיסונים, מתוך הנחה שהם יאושרו, יעברו עוד חודשים", אמר, "ולכן, כולנו מצווים להמשיך לשמור על ההנחיות ועל הכללים עד הגעת החיסונים, וגם לאחר מכן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המספרים, האתגרים ותאריך היעד: החיסון של "פייזר" בדרך לישראל

בג"ץ הוציא צו על תנאי – וכרטיס צהוב למערכת הפוליטית • פרשנות

עקומת התחלואה מטפסת, שוב: האם הסרת ההגבלות תיעצר בשבוע הבא?

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: לע''מ

שר הבריאות אדלשטיין הצטרף למסרים המסוייגים. "אנחנו מגיעים לכאן עם בשורה חשובה. בשורה - אבל לא צפירת הרגעה", אמר, אנחנו מקווים שכבר בתחילת 2021 יגיעו כמויות משמעותיות של החיסון של חברת התרופות פייזר למדינת ישראל. זה עדיין תלוי באישורים של כל הרשויות בארה"ב, ולאחר מכן גם כאן בישראל".

עוד הוסיף: "זו בשורה חשובה ביותר אבל עלינו לא להיכנס למצב של שאננות. משאננות אין חיסונים. עדיין יש לשמור על מסכות, מרחק על כל הכללים הבריאותיים שאנחנו מבקשים מהציבור לשמוע עליו". אדלשטיין אמר גם כי ישראל פועלת בכיוונים נוספים ועל פתרונות שונים כמו בדיקות מהירות. "רוצים להיות בטוחים שמיצינו כל כיוון מול כל חברה ולא שמנו את כל הביצים בסל אחד", אמר.

שר הבריאות יולי אדלשטיין
''בשורה - לא צפירת הרגעה''. שר הבריאות יולי אדלשטיין, היום | צילום: לע''מ

על פי ההערכות עוד בטרם ינחתו כאן מכולות המשא מלאות במנות חיסון, תגובש תוכנית לאומית לחיסונים על פי קריטריונים. בתחילה יחוסנו האוכלוסיות הרגישות שמוגדרות בסיכון, בעיקר קשישים ובעלי מחלות רקע, ולאחר מכן תחוסן יתר האוכלוסיה.

בישראל ממתינים גם להודעה של חברת "מודרנה" האמריקנית, שצפויה לפרסם בקרוב את תוצאות הביניים שלה מהשלב השלישי בניסוי, ועל פי האינדיקציות שהתקבלו גם הן צפויות להיות חיוביות. כמו "פייזר" גם החיסון של "מודרנה" פועל בשיטת MRNA, ועם האחרונה ישראל חתמה על הסכם מראש, מה שצפוי לחסוך משא ומתן מואץ לקבלת קדימות, כפי שנעשה במקרה של "פייזר".