אחרי המחאה: רה"מ קבע - יוקם צוות למאבק באלימות בחברה הערבית

ראש הממשלה כינס דיון מיוחד והורה על הקמת צוות בראשות מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ, במטרה לגבש תוכנית לאומית למיגור התופעות האלימות והפשיעה. "הבעיות שהתפתחו גרמו סבל עצום - יש להביא לשינוי"

זמן צפייה: 01:07

נמשך המאבק באלימות בחברה הערבית: ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אתמול (שני) דיון מיוחד לקידום תוכנית לטיפול בתופעות האלימות והפשיעה בחברה הערבית בלשכתו בירושלים. בפגישה הנחה נתניהו על הקמת צוות בראשותו של ממלא מקום מנכ"ל משרד רה"מ, רונן פרץ, שיגבש תוכנית לאומית למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית בתוך 90 יום.

״אנחנו נפגשים לאור הבעיות הקשות שהתפתחו בחברה הערבית, בתוך היישובים הערביים, של פשיעה ורציחות", אמר נתניהו בפתח הפגישה. "זה גורם סבל עצום לתושבים ופגיעה גדולה במדינת ישראל. לכן אנחנו נפגשים כאן בניסיון להביא לשינוי. הניסיון כבר החל על ידי הקמת תחנות משטרה ביישובים הערביים בממשלה הקודמת, ואנחנו רוצים להתרחב לתחומים שונים כדי שנוכל להביא לשינוי כולל".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

יפה יששכר הגיעה לבקר את בתה – אך כניסתה נאסרה: "זאת התעללות"

המו"מ נמשך: כחול לבן נפגשה עם המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר

"זה מה שהשם רוצה": בן 25 מואשם ברצח אביו וניסיון לרצח אימו

צעדת מחאה בעיר רמלה נגד גל האלימות והפשיעה בחברה הערבית
צעדת מחאה בעיר רמלה נגד גל האלימות והפשיעה בחברה הערבית | צילום: חדשות 13

במהלך הדיון הוחלט על המשך פעילות מוגברת של המשטרה לשמירה על ביטחון האוכלוסייה ביישובים הערביים. כמו כן, ראש הממשלה הנחה לאתר את המקור התקציבי לפתיחת תחנות משטרה נוספות ביישובים ערביים, וציין כי הצוות המיוחד שיוקם יכלול את מנכ"לי המשרדים הרלוונטיים והמועצה לביטחון לאומי ויקיים דיאלוג גם עם ראשי הרשויות הערביות.

בדיון השתתפו השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי, שר החינוך רפי פרץ, שר המשפטים אמיר אוחנה, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, ראש המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון, נציגי משרד המשפטים ובכירים נוספים.