"בשל הנסיבות הפוליטיות": נתניהו לא יטוס לעצרת האו"ם

יממה לאחר הבחירות ובטרם פורסמו תוצאות האמת המלאות, נמסר מלשכת ראש הממשלה כי הוא לא ישתתף בעצרת שתתקיים בשבוע הבא בניו יורק, במהלכה היה אמור להיפגש עם הנשיא דונלד טראמפ

זמן צפייה: 01:05

לשכת ראש הממשלה הודיעה היום (רביעי) כי בעקבות הנסיבות הפוליטיות, בנימין נתניהו לא יטוס וישתתף בעצרת האו"ם שתיערך בשבוע הבא בניו יורק. רה"מ היה צפוי לשאת נאום ולהיפגש בשולי העצרת עם הנשיא האמריקני דונלד טראמפ.

בנימין נתניהו בפני עצרת האו''ם
בנימין נתניהו בפני עצרת האו''ם | צילום: רויטרס

במהלך השבועיים האחרונים של מערכת הבחירות, נתניהו נפגש במרץ עם מנהיגים ובכירים ממדינות שונות. ביום חמישי נפגש ראש הממשלה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י, לאחר שנועד עם שר הביטחון הרוסי סרגיי שויגו. פוטין אמר בפתח הפגישה: "תודה שהגעתם לפה. מטרת הפגישה היא לשמור על יחסים סדירים וטובים. נתניהו השיב: "אני שמח לפגוש אותך שוב. היחסים שלנו מעולם לא היו חזקים יותר, זה מתבקש כי יש למעלה ממיליון דוברי רוסית בישראל - הם מהווים גשר חי בין המדינות".

נתניהו ופוטין בפגישתם בסוצ'י, רוסיה
נתניהו ופוטין בפגישתם בסוצ'י, רוסיה | צילום: עמוס בן גרשום /לע''מ

בחמישי לפני שבועיים נפגש נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון במעונו שבלונדון, ונועד עימו במשך חצי שעה. ג'ונסון אמר בפתח הפגישה: "המטרה שלנו בתהליך השלום הייתה ונשארה פתרון שתי המדינות".

"בוריס, זה תמיד עונג לראות אותך, בייחוד בתפקידך כראש ממשלה", אמר נתניהו בפתח הפגישה. "אתה חבר טוב של העם היהודי וישראל. אני משבח את עמידתך האיתנה נגד אנטישמיות ואת תמיכתך בביטחון ישראל. יחסינו בשיא של כל הזמנים: כלכלה, סחר, טכנולוגיה ושיתוף פעולה ביטחוני. אלה דברים נהדרים".

פגישת בנימין נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בלונדון
פגישת בנימין נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בלונדון | צילום: חיים צח /לע''מ

יממה לפני הפגישה עם ג'ונסון, נתניהו נפגש עם שר ההגנה האמריקני מארק אספר בלונדון. לאחר שנועדו, אספר צייץ בחשבון הטוויטר שלו תמונה עם ראש הממשלה וכתב: "נפגשתי היום עם רה"מ ישראל נתניהו כדי לדון באתגרי הביטחון המשותפים לנו. אני מעריך שפינה זמן בביקורו בלונדון כדי להיפגש ולדון על נושאים חשובים אלה".