נתניהו נפגש עם טראמפ: "עסקת המאה היא הזדמנות שלא נוותר עליה"

בפתח הפגישה בבית הלבן, שעסקה בתוכנית השלום האמריקנית, הצהיר רה"מ: "מצפה לעשות איתך היסטוריה מחר". טראמפ: "רוב האומות הערביות אוהבות את התוכנית - אנו קרובים יותר מאי פעם לפתרון"

פגישת נתניהו וטראמפ בבית הלבן לקראת תכנית המאה
פגישת נתניהו וטראמפ בבית הלבן לקראת תכנית המאה | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שני) בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. זאת, בעניין תוכנית המאה האמריקנית - שצפויה להתפרסם מחר. לאחר הפגישה בין השניים, נועד הנשיא האמריקני עם יו"ר כחול לבן בני גנץ.

בפתח הפגישה הצהיר נתניהו כי "עסקת המאה היא הזדמנות המאה - ולא נוותר עליה", ואמר לנשיא: "מצפה לעשות איתך היסטוריה מחר". ראש הממשלה הודה לנשיא האמריקני: "התמיכה שלך בישראל הפכה את חיינו לחזקים מאי פעם, ואני מצפה לכך שנהפוך את חיינו לחזקים עוד יותר".

טראמפ נשא דברים אף הוא בפתח הפגישה בחדר הסגלגל. "התוכנית חשובה מאוד למזרח התיכון - בכל מקום שהלכתי אמרו שישראל והפלסטינים צריכים לעשות שלום. אנשים עובדים על זה שנים רבות, ואנו מתקרבים לפתרון יותר מאי פעם, אבל צריכים שאנשים נוספים יסכימו. רוב האומות הערביות הסכימו וזו התחלה נהדרת. זה יהיה נפלא אם נוכל לבצע את זה. אומרים שזו אחת העסקאות הטובות ביותר, התוכנית הגיונית לכולם".

עוד בחדשות 13:

טראמפ: אחשוף את תוכנית השלום לפני הגעת נתניהו וגנץ

לקראת הצגת "תוכנית המאה": גנץ המריא לוושינגטון

נתניהו וגנץ הוזמנו לבית הלבן לדיונים בתוכנית השלום

פגישת נתניהו וטראמפ בבית הלבן לקראת תכנית המאה
פגישת נתניהו וטראמפ בבית הלבן לקראת תכנית המאה | צילום: חדשות 13

עוד אמר הנשיא האמריקני: "הפלסטינים צריכים לרצות את התוכנית, ובסוף הם ירצו - היא טובה מאוד עבורם. הם לא חיים טוב כרגע. קיצצנו בסיוע לפלסטינים, אני לא אוהב את זה אבל היינו חייבים לעשות את זה".

"יש לנו מערכת יחסים נהדרת עם ישראל", המשיך הנשיא. "אני מכיר את נתניהו הרבה שנים, עשינו הרבה למען ישראל ומערכת היחסים מעולה - מעולם לא הייתה טובה יותר. נדון בתוכנית גם מחר ב-12:00".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה''ב דונלד טראמפ בכניסה לבית הלבן
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה''ב דונלד טראמפ בכניסה לבית הלבן | צילום: חדשות 13

בתום הפגישה, שנמשכה כשעה וחצי, מסרו גורמים בפמליית נתניהו כי השניים שוחחו על התוכנית שתוצג מחר, אך רוב הפגישה התמקדה באיראן ובצורך לבלום את תוקפנותה. עוד שוחחו המנהיגים על הצורך להיאבק בניסיון של בית הדין הנאג להאשים את ישראל ומדינות דמוקרטיות אחרות בפשעי מלחמה, וכן על חיזוק ההשפעה האמריקנית בעקבות חיסול סולימאני וההזדמנויות שנוצרו באזור.

השר יריב לוין מסר לאחר הפגישה: "הפגישה שנכחתי בה התקיימה באווירה ידידותית וחמה. נדונו בה שורה של נושאים, בהם המאבק בגרעין האיראני ותוכנית השלום שתוצג מחר. אני מקווה שאכן נהיה עדים לאירוע היסטורי משמעותי".

בתום הפגישה, כאמור, נועד טראמפ עם גנץ.

פגישת הנשיא טראמפ ויו''ר כחול לבן, בני גנץ
פגישת הנשיא טראמפ ויו''ר כחול לבן, בני גנץ | צילום: אלעד מלכה