רה"מ: העיכוב באישור רכש החיסונים מסוכן - לשים הפוליטיקה בצד

נתניהו התייחס לעיכוב באישור העסקה משום שגנץ לא ממונה לשר משפטים קבוע: "אנחנו נצטרך עוד מיליוני חיסונים, אף אחד לא יודע מתי – עלולים לאבד את המקום שלנו בתור למדינות אחרות"

זמן צפייה: 05:21

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי) לעיכוב האישור ברכש החיסונים, טען כי הוא נעשה מסיבה פוליטית ואמר כי הדבר "מסוכן מאוד לכלכלה ולבריאות". "צריך לשים את הפוליטיקה בצד ולאשר מיד בממשלה את רכש החיסונים הנוספים שדרושים לעם ישראל", אמר נתניהו.

למרות הירידה בתחלואה והחזרה לשגרה, נתניהו הדגיש כי יש לזכור שהחיסונים עצמם הם בעלי תוקף מסוים. "יש להזמין כבר עכשיו מיליוני חיסונים", אמר נתניהו, שטען כי אם הדבר לא יתבצע "במקום להקדים מדינות אחרות בתור הפעם, אנחנו יכולים לאבד את המקום שלנו בתור והחיסונים שמיועדים להגיע אלינו, יגיעו למדינות אחרות, לנו יהיה חסר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אוחנה על השוטר שירה למוות בגבר הלוקה בנפשו: "נהג כמצופה"

חופשת פסח באוויר הפתוח: המוני מבקרים באתרי הטבע והגנים בארץ

הרב איתן שנרב שבתו נרצחה בפיגוע ישיא משואה בערב יום העצמאות

משלוח חיסוני הקורונה הראשון מורד מהמטוס
משלוח חיסוני הקורונה של פייזר מורד מהמטוס | צילום: רויטרס

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב לדברי נתניהו וכתב: "נתניהו, עד שאתה יוצא מהבונקר, זה בשביל לשקר? אתה חונק את הדמוקרטיה שלנו בשביל לברוח ממשפט, ומנסה להשאיר את מדינת ישראל בלי שר משפטים. אם המדינה חשובה לך יותר מהמשפט שלך, בוא נכנס ממשלה ונאשר את כל מה שצריך לאשר, היום״.

כזכור, גורם המעורה בדיוני החיסונים ביקר את הליך רכישת החיסונים ואמר היום לחדשות 13 כי "נניח שראש הממשלה החליט שצריך לקנות מראש מנות ל-2022 ב-3.5 מיליארד שקל - סכום שיספיק ליותר מ-30 מיליון מנות. מדוע בהסכם לא כלול מנגנון של גמישות, כמו למשל אופציות ביטול או פריסה של האספקה על פני כמה שנים? המשמעות היא שאם לא נשתמש בחיסונים במועדים שיסופקו לנו, הכסף יילך לפח".