הרב איתן שנרב שבתו נרצחה בפיגוע ישיא משואה בערב יום העצמאות

השרים רגב וטרופר בישרו כי אביה של רנה, שנרצחה במעיין בדולב לפני כשנה וחצי, ישתתף בטקס: "פעילות העמותה שהקים התרחבה מאז הפיגוע" • נציג צה"ל באירוע: רב סרן מאור כהן – "איש הלגו"

זמן צפייה: 00:53

הרב איתן שנרב נבחר להשיא משואה בערב יום העצאות - כך הודיעו הערב (שלישי) השרים מירי רגב וחילי טרופר, שקיבלו את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת המועמדים. שנרב בן ה-48 הוא אביה של רנה שנרב בת ה-17 שנרצחה בפיגוע במעיין "עין בובין", סמוך להתנחלות דולב שבבנימין.

השרים הממונים שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות והספורט, חילי טרופר אמרו:"שמחנו להודיע לרב שנרב על בחירתנו בו להשיא משואה ביום העצמאות ה- 73 למדינת ישראל. הרב שנרב, ששכל את בתו, רנה ז"ל, בפיגוע, פועל על פי האמונה, כי 'עולם חסד יבנה' היא דרך חיים. הרב שנרב, איתן ברוחו ובאהבת הזולת, העצים את פעילותה של העמותה לאחר רצח בתו הי"ד מתוך רצון לתת כתף חמה לערכי המשפחה והלכידות בעם ובארץ".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

181 ישראלים נדבקו במוטציה שהתגלתה בארץ – החיסון יעיל נגדה

החל ממחר בחצות: מחיר ליטר דלק יעלה ב-5 אגורות ל-6.25 שקלים

המרוץ להרכבת ממשלה: כל האפשרויות שעומדות בפני לפיד, בנט וסער

בני משפחת שנרב במעיין בו נהרגה
בני משפחת שנרב במעיין בו נהרגה | צילום: חדשות 13

הרב שנרב נמנה עם מייסדיה של עמותת גמילות החסדים "חסד בלוד", שבהמשך שמה שונה ל"קול רנה" לזכרה של בתו. בשני העשורים האחרונים, העמותה עסקה בסיוע לאנשים במצוקה ובחלוקת מזון לנזקקים. במהלך השנתיים האחרונות הצטרפו לפעילות העמותה מאות מתנדבים חדשים ופעילותה הורחבה והפכה לכלל ארצית.

בתוך כך, בהמלצת הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כובי, נציג צה"ל שנבחר השנה לטקס המסורתי הוא רב-סרן מאור כהן - הידוע בכינויו "איש הלגו".  במסגרת תפקידו, כהן אחראי על הליך הגיוס של אוכלוסיות מיוחדות לצה"ל, בהן אוכלוסיית המתנדבים. בנוסף, כהן הקדיש  את העשור האחרון לעבודה עם ילדים חולי סרטן. הוא התחיל את התנדבותו בהקמת חוג לבניית לגו אחת לשבוע, ומאז הרחיב את התנדבותו לחלוקת ערכות לגו בשעות הערב.

"עשייתו של רס"ן כהן מביאה לידי ביטוי את האחווה הישראלית ואת הקשר בין צה"ל, צבא העם, לכלל החלקים בחברה הישראלית. כהן, הראשון למתנדבים, 'איש הלגו' של הילדים החולים במחלקות האונקולגיות ברחבי הארץ, אנו גאים בך ומריעים לך על כך, שלהתנדב עבורך זו דרך חיים, תפקיד, שאותו אתה עושה מתוך צו הלב", אמרו השרים רגב וטרופר.

רב סרן מאור כהן במחלקה האונקולוגית
רב סרן מאור כהן במחלקה האונקולוגית | צילום: דובר צה''ל