181 ישראלים נדבקו במוטציה שהתגלתה בארץ - החיסון יעיל נגדה

ברקע הירידה בתחלואה, במעבדה המרכזית לנגיפים מצאו וריאנט ישראלי, ייחודי לארץ, שמכיל גן דומה לזה שנמצא במוטציה הבריטית. "אינו בעל משמעות קלינית או אפידימיולוגית" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:23

המעבדה המרכזית לנגיפים הודיעה היום (שלישי) כי התגלתה בארץ מוטציה חדשה של נגיף הקורונה - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. עם זאת, חשוב לציין כי החיסון יעיל נגד התפתחות זו של הנגיף. עד כה נדבקו בווריאנט, שייחודי לישראל, 181 בני אדם. הווריאנט הישראלי מכיל גן דומה לזה שנמצא במוטציה הבריטית, שהיא הזן הדומיננטי בישראל והחל להופיע ב-90% מהדגימות מחודש פברואר 2021.

המוטציה הישראלית נמצאה במחקר שערכה המעבדה, שבו סיכום הזנים הקיימים בישראל עד כה מפרוץ המגפה בחודש מארס 2020. הווריאנט החל להופיע בדגימות מחודש יולי, אך הולך ונעלם והעדויות אליו מתמעטות. על פי הודעת המעבדה, הווריאנט אינו בעל משמעות קלינית או אפידמיולוגית, ואינו קשור או גורם להדבקה נרחבת, תחלואה קשה או השפעה על יעילות החיסון.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי מגמת הירידה בתחלואת הקורונה נמשכת, ובפעם הראשונה מאז פרוץ המגפה - אף יישוב בישראל לא מוגדר אדום על פי הרמזור. כמו כן, מקדם ההדבקה הארצי גם ממשיך לרדת ועומד כעת על 0.53. במגזר החרדי ה-R עומד על 0.44, ובחברה הערבית על 0.64.

עוד עדכן המשרד כי אתמול אובחנו 356 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-42 אלף בדיקות, בהן 0.9% היו חיוביות - השיעור הנמוך ביותר מאז חודש יוני. כעת, 8,268 ישראלים מוגדרים חולים פעילים, מתוכם 423 במצב קשה, ובהם 206 מונשמים. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 6,188.