נתניהו: "ישראל רוצה חיסונים - ולא תשדירי בחירות"

רה"מ התייחס לאישור פיזור הכנסת בקריאה טרומית, טען כי יש להתרכז במאבק בקורונה והאשים את יו"ר כחול לבן במשבר בקואליציה. גנץ: "נגמר מסע השקרים. אתה עושה פיגוע כלכלי - איבדת את זה"

זמן צפייה: 15:13

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים, בעקבות אישור פיזור הכנסת בקריאה טרומית במליאה. נתניהו האשים את כחול לבן בהפרת ההסכם הקואליציוני מ"הרגע הראשון", למרות שהליכוד פעל בניגוד להסכם הקואליציוני כשלא קידם את תקציב המדינה הדו שנתי. לדברי נתניהו, "ישראל רוצה חיסונים ולא תשדירי בחירות - צריך להתמקד בבריאות, בהצלת חיים ובשיקום הפרנסה של כל אזרחי ישראל".

לאחר הצהרתו של נתניהו, שר הביטחון בני גנץ השיב: "נגמר מסע השקרים - האחריות רק עליך. הגיע מבחן המעשים, דווקא בגלל האתגרים הגדולים שלפתחנו, הפיגוע הכלכלי שאתה עושה באזרחי ישראל בזמן המגפה, מראה שאיבדת את זה. אם לא היה משפט, היה תקציב".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הולכים לבחירות: הכנסת אישרה בקריאה טרומית את פיזורה

הגדרות הרמזור שונו: כך זה ישפיע על מערכת החינוך

שבוע לאחר התאונה הטראגית: טרם ניתן לקבוע את סיבת ההתרסקות

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

עוד אמר נתניהו כי "בימים דרמטיים כאלה לא צריך ללכת לבחירות – עם ישראל רוצה אחדות. הדרך היחידה שלנו לנצח את הקורונה היא להמשיך לפעול יחד למען אזרחי ישראל. בני גנץ צריך להרים לעצור ולהתנהג אחרת - הוא נגרר אחרי לפיד ובנט".

מעבר לכך, נתניהו התייחס גם למגפת הקורונה וטען כי החיסונים יגיעו בקרובץ. עם זאת, ראש הממשלה ציין כי "עד שיגיעו החיסונים ייתכן שנצטרך להדק את ההגבלות, אנחנו בודקים כמה אפשרויות. נביא הגבלות חדשות לקבינט הקורונה בימים הקרובים".

שר הביטחון בני גנץ בתום הערכת מצב בדרום
שר הביטחון בני גנץ בתום הערכת מצב בדרום | צילום: אלעד מלכה

ממפלגת ימינה נמסר בתגובה למתקפה של ראש הממשלה: "שוב הליכוד עוסק בפוליטיקה, הפצת שנאה בעם ובאינטרסים אישיים על חשבון אזרחי ישראל". שר החוץ, גבי אשכנזי, כתב בטוויטר לאחר נאום נתניהו: "רבע שעה של נאום, והמילה החשובה ביותר נעלמה מדף המסרים. תקציב. תשעה מיליון אזרחים מבקשים וודאות כלכלית. כולם כבר יודעים שאם לא היה משפט, היה תקציב למדינה. זה הזמן לדאוג גם לחיסון כלכלי ולאשר תקציב לשנת 2021".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מסר בתגובה לדברי ראש הממשלה כי "נתניהו שבר היום אפילו את שיאי הציניות של עצמו. האיש כל היום מתעסק בהסתה ושנאה, ואז הגיע בערב לטלוויזייה ודיבר נגד הסתה ושנאה. כל היום מתעסק בפוליטיקה מהסוג הכי קטן וגרוע, ואז הולך בערב לטלוויזיה ואומר תפסיקו להתעסק בפוליטיקה. ישראל צריכה לצאת לדרך חדשה, ממשלה רזה, ישרה שתזכה לאמון הציבור, תטפל בקורונה ותטפל בכלכלה".

מוקדם יותר היום אושרה צעת החוק לפיזור הכנסת של יש עתיד-תל"ם במליאה בקריאה טרומית, ברוב של 61 ח"כים מול 54 שהתנגדו. ח"כ מנסור עבאס וחבריו לסיעת רע"מ נעדרו מההצבעה. כעת ההצעה עוברת לוועדת הכנסת להמשך התהליך שיביא להתפזרות הכנסת ה-23.

מדובר בצעד שעשוי להיות יריית הפתיחה לקראת הליכה לקלפיות - אך מדובר במהלך ראשוני בלבד, וישנם עוד חלונות הזדמנות לבלום את הדהירה לבחירות. במידה שההצעה תעבור, היא תובא לדיון בוועדת הכנסת, שבראשה עומד ח"כ איתן גינזבורג (כחול-לבן). הוועדה, שנשלטת כאמור בידי מפלגתו של גנץ, תוכל לקבוע את לוחות הזמנים לקריאה ראשונה, ולאחריה גם לקריאה השנייה והשלישית.