הגדרות הרמזור שונו: כך זה ישפיע על מערכת החינוך

משרד הבריאות שינה את סיווג תוכנית הרמזור ואת הציון שמגדיר את ארבעת הצבעים של הערים. כיתות ה'-י"ב יפעלו רק ביישובים ירוקים וצהובים, וכיתות א'-ד' ימשיכו לפעול באופן זהה בכל הארץ

בית ספר תיכון
בית ספר תיכון | צילום: רויטרס

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) על שינוי הגדרות תוכנית הרמזור, כך שהציון שמחלק לארבעת הצבעים, אדום, כתום, צהוב וירוק, שונה בהתאם לרמת התחלואה הארצית כיום. קבינט הקורונה החליט כי פתיחת מערכת החינוך עבור שכבות הגיל מכיתה ה'-י"ב יבוצעו בהתאמה לצבעי הרמזור, כך ששכבות אלה יוכלו להיפתח רק ביישובים בצבע ירוק וצהוב. קביעת סיווג הרשות לטובת פתיחת שכבות אלה תעשה בסבבי עדכון שבועיים. כיתות א'-ד' ייפעלו באופן זהה בכל הארץ, כפי שהיה עד כה.

נתוני הרמזור ייגזרו באופן קבוע ביום רביעי בשבוע, ויובאו לאישור בקבינט הקורונה. הנתונים הנגזרים ביום רביעי ישמשו כציון הקובע לסיווג הרשות עבור פתיחת החינוך ברשות למשך כלל השבוע העוקב, כך שרשות שנקבעה כירוקה או צהובה תוכל לפתוח שכבות אלה ביום ראשון העוקב למשך שבוע, ורשות שנקבעה ככתומה או אדומה לא תוכל לפתוח למשך שבוע).

תלמידים בבית ספר ברחובות עוטים מסכה | צילום: רויטרס

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישראל בדרך לבחירות: היום – הצבעה על הצעת החוק לפיזור הכנסת

"תסגרי את הרגליים": עדות המתלוננת על פרקליט המדינה המיועד

ארה"ב: נפתחה חקירה בחשד לשוחד כספי בתמורה לחנינה מהנשיא

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי ביממה האחרונה אובחנו 1,182 נשאים חדשים לקורונה בישראל, זאת לאחר שבוצעו קרוב ל-64 אלף בדיקות. 1.9% מהבדיקות - התקלבו כחיוביות. מספר החולים שמצבם קשה עומד על 266, בהם 94 מונשמים. בסך הכול ישנם 11,072 חולים פעילים בישראל, 534 מהם מאושפזים בבתי החולים. מניין מקרי המוות מהנגיף בישראל עומד על 2,877.

ברקע נתוני התחלואה, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה אתמול בתדרוך לעיתונאים כי "זו תחילתו של גל שלישי, הנתונים מאוד מדאיגים אותנו - יש עלייה משמעותית בתחלואה". נזכיר, כי זה היום השני בו נרשמו מעל לאלף נשאי קורונה חדשים שהתגלו ביממה אחת.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

כמו כן, ד"ר אלרעי התריעה כי מספר הנדבקים בישראל צפוי לעלות אף יותר, כמו גם מקדם ההדבקה - שיעלה גם הוא. "זה מצב חירום", הוסיפה. "אנחנו מזהים יותר ערים כתומות". היא הסבירה כי אתמול נראה מהפך - כאשר 50% מהתחלואה הגיעה מהמגזר הכללי, ולא כפי שהיה עד כה - שרוב התחלואה הייתה במגזר הערבי.