אחרי נתק ממושך: נתניהו וגנץ צפויים לערוך פגישה פוליטית

פרסום ראשון: רה"מ ושר הביטחון עתידים לדון בסוגיית התקציב - שמאיימת על יציבות הממשלה ומעלה את האפשרות לקיום בחירות • גנץ לנתניהו: לא חברתי אליך כשותף לפשע כלכלי וחברתי נגד האזרחים

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ עתידים להיפגש היום (שלישי) - אחרי נתק ממושך. בפגישתם צפויים השניים לדון בסוגיית התקציב, שמהווה סלע המחלוקת בקואליציה זה תקופה ממושכת, ומעלה את האפשרות לכך שייערכו בחירות.

בפתח מליאת הכנסת נשאו השניים דברים, וגנץ פנה לנתניהו: "אתה יודע היטב שהושטתי לך יד למרות קשיים רבים. עשיתי זאת למען המלחמה בקורונה וכדי להימנע מסכנה של מלחמת אחים. חברתי אליך כשותף במאבק למען חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל, ולא כשותף לפשע כלכלי וחברתי נגדם".

"אני ואתה יודעים היטב: באוצר כבר קיים תקציב כמעט מוכן לשנת 2021 ואני לא אתן יד למנוע אותו", המשיך גנץ. "שנינו יודעים ששעון החול הולך ואוזל. בידך למנוע את האסון הכלכלי והחברתי ולעשות את הדבר הנכון למען אזרחי ישראל".

עוד בחדשות 13:

ראש רשות מקומית ועובדים נוספים עוכבו לחקירה בחשד לשוחד

סערת הבחירות בארה"ב: התובע הכללי אישר לחקור טענות לזיופים

710 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 2.1% מהבדיקות חיוביות

בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס השבעת הממשלה
נתניהו וגנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

פגישתם של השניים מגיעה לאחר דבריו של שר המשפטים אבי ניסנקורן, שהצהיר בריאיון לחדשות 13 כי "ללא שינוי בנושא התקציב והמינויים - לא נוכל להמשיך". לדבריו, מפלגתו "לא תתפשר על תקציב 2021 ועל מינויים תקינים".

בתוך כך, וברקע אי היציבות הפוליטית, אתמול נצפה שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט כשהוא יוצא מלשכתו של החוץ גבי אשכנזי. זאת, לאחר שבשבוע שעבר ביקר בנט בחריפות את התנהלות הממשלה בכל הנוגע לטיפול בקורונה.

בריאיון לחדשות 13 הצהיר בנט: "נתניהו לא מפסיק להתעסק בספינים, ומוכר שהסגר זה הצלחה. אנחנו נכנסים לעידן של סגרים בלתי נגמרים - אז למה לא לאמץ את מה שכן צריך?". יו"ר ימינה טען כי אפשר להשתלט על הקורונה על ידי ניהול נכון, וגם "לא לפחד מאף אחד ולקבוע חוקים הגיוניים ואכיפה שוויונית".

חבר הכנסת נפתלי בנט
חבר הכנסת נפתלי בנט | צילום: חדשות 13

עוד התייחס בנט לסרטון שהוציא נתניהו, שבו ביקש להוכיח את בנט על טעותו, והראה כי עוד מדינות - כמו גרמניה וצרפת, נכנסות לסגר שני. "זה נורא שנתניהו מתעסק בסרטונים מגוחכים במקום לטפל בעניין", אמר בנט. "יש קבוצה של מדינות שלא הגיעו לסגר שני, ויש קבוצה של מדינות שלא התנהלו טוב - כולל ישראל, שהיא הכי גרועה מכולם עם רמת האבטלה הגבוהה בעולם".