710 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 2.1% מהבדיקות חיוביות

ברקע האזהרות מפני העלייה במקדם ההדבקה, משרד הבריאות עדכן כי אתמול בוצעו יותר מ-35 אלף בדיקות. 322 מהחולים במצב קשה, מהם 134 מונשמים. מניין מקרי המוות מהנגיף עומד על 2,678

זמן צפייה: 00:26

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי אתמול אובחנו 710 נדבקים חדשים בקורונה בישראל, לאחר שבוצעו 35,148 בדיקות לאיתור הנגיף - 2.1% מהן התגלו חיוביות. עוד עולה מתמונת מצב התחלואה בארץ כי 322 מהחולים במצב קשה, מהם 134 מונשמים. 88 חולים במצב בינוני, ומניין מקרי המוות מהמגפה עומד על 2,678.

נכון להיום, ישנם בישראל 8,082 נשאים של הנגיף המוגדרים חולים פעילים. בסך הכול נדבקו מאז פרוץ המגפה כ-320 אלף ישראלים, ו-309 אלף מהם החלימו.

בשבעת הימים האחרונים מספר הנדבקים הגבוה ביותר היה בירושלים - שם אובחנו 492 מאומתים. במקום השני ניצבת תל אביב, שבה אובחנו בשבוע האחרון 170 נדבקים. אחריה - נצרת עם 120 נדבקים בשבוע, בני ברק עם 85, ופתח תקווה ומג'דל שמס עם 81 בכל אחת.

עוד בחדשות 13:

איך פועל החיסון שבדרך והאם הוא ישים סוף למגפת הקורונה?

ד"ר אלרעי-פרייס: "אנחנו במצב גבולי – מקדם ההדבקה הולך ועולה"

חתונה אחת – 3 הלוויות: עשרות נדבקו בקורונה באירוע רב משתתפים

בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע
בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע | צילום: Shutterstock

נתוני התחלואה מגיעים ברקע האזהרות הנשמעות מצד גורמי הבריאות, בדבר עלייה בתחלואה ובמקדם ההדבקה. ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס הזהירה אתמול בריאיון לחדשות 13 מפני מגמת העלייה, ואמרה: "מקווה שלא נחגוג חנוכה בסגר - זה תלוי בנו".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התריע מפני העלייה בתחלואה, והזהיר אתמול כי אם המדדים ימשיכו לעלות - ישראל לא תוכל להמשיך בצעדי היציאה מהסגר. "הצלחנו להוריד את התחלואה ואנחנו רוצים להתמיד בזה", אמר ראש הממשלה בביקור במעבדת הקורונה בנתב"ג. "התחלואה מתחילה לעלות, לכן נחליט בימים הקרובים לגבי השלב הבא".

לדברי נתניהו, "אם התחלואה עולה, היא עולה כמו מטוס או טיל, וזה הורס את הכלכלה וגובה מחיר עצום. מצבנו הכללי טוב, אבל אנחנו רוצים שיהיה טוב יותר, לכן צריך להקפיד על כל הכללים". שר הבריאות יולי אדלשטיין הוסיף כי "לא נהיה פראיירים וניתן למי שמפר את ההנחיות לקבוע את מצב התחלואה".