נתניהו: ללא שיפור במדדים - לא ניכנס לשלב הבא של ההקלות

בצל עליית מקדם ההדבקה, רה"מ הזהיר במהלך ביקור במעבדת הקורונה בנתב"ג כי אם המצב לא ישתפר - ישראל לא תוכל להמשיך בצעדי היציאה מהסגר. "כשהתחלואה עולה - היא כמו טיל"

זמן צפייה: 07:04

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לעלייה במקדם ההדבקה, והזהיר כי אם היקפי התחלואה ימשיכו לעלות - ישראל לא תוכל להמשיך בצעדי היציאה מהסגר. "הצלחנו להוריד את התחלואה ואנחנו רוצים להתמיד בזה", אמר ראש הממשלה בביקור במעבדת הקורונה בנתב"ג. "התחלואה מתחילה לעלות, לכן נחליט בימים הקרובים לגבי השלב הבא".

לדברי נתניהו, "אם התחלואה עולה, היא עולה כמו מטוס או טיל, וזה הורס את הכלכלה וגובה מחיר עצום. מצבנו הכללי טוב, אבל אנחנו רוצים שיהיה טוב יותר, לכן צריך להקפיד על כל הכללים". שר הבריאות יולי אדלשטיין הוסיף כי "לא נהיה פראיירים וניתן למי שמפר את ההנחיות לקבוע את מצב התחלואה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"צריך לאפשר למדינה לחיות": הכנסת דנה בפתיחת המסחר

השר אופיר אקוניס נדבק בקורונה – נכנס לבידוד ביתי

המומחים לקבינט הקורונה: רף ההדבקה מזנק – והממשלה לא עושה דבר

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: לע''מ

במקביל, התכנסה ועדת חוקה, כדי לדון בפתיחת המסחר במקומות נוספים מלבד חנויות הרחוב, שנפתחו אתמול. ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) טען בדיון כי "המדיניות שגויה, צריך לחיות עם הקורונה, זה אומר להשאיר את מוסדות החינוך פתוחים עד הסוף, זה להשאיר את הכלכלה פתוחה. משרד הבריאות צריך לתת תוכנית שתאפשר למזער את הסיכונים. לחיות עם הקורונה זה לדעת שאנחנו ניפגע, ולאפשר למשק להתקיים".

יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, שחר תורג'מן, פנה לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ודרש: "הפסק את ההתעללות בעסקים הקטנים, הבינוניים והגדולים. אני קורא לך להתפטר באופן מיידי, לא לפני שתעצור את הרדיפה ואת הפשיטות של אלפי השוטרים האומללים שאתה משתמש בהם".

שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה
שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה | צילום: חדשות 13

"כל מי שלא פתח את עסקיו אתמול פותח אותם היום, ואף דו"ח לא קביל בעליל יאיים ויפחיד אותנו. גם הזכיינים והעובדים בנתיבות, שדרות, באר שבע, קריית שמונה וכל הישובים בפריפריה כבר מבינים שהחלטת להתעלל בחלשים, ואתה צריך לשלם על כך", המשיך תורג'מן. "אנחנו קוראים לחדול מהאכיפה הבררנית, חבל שהפגנת כזאת פסיביות כנגד מעוזי ההדבקה האמיתיים עד היום, אז המצב של כולנו היה אחר לגמרי".

לאחר שאתמול נפתחו חנויות הרחוב, מומחים הזהירו את חברי קבינט הקורונה מפני סגר שלישי, בעקבות זינוק במקדם ההדבקה. לטענת, הגורמים המקצועיים, "אחרי שהממשלה שברה את מודל היציאה מהסגר, רף ההדבקה מזנק והממשלה לא עושה דבר".

עוד אמרו המומחים כי הממשלה לא נוקטת בצעדים ברורים שנועדו להוריד את רף ההדבקה, ואף לא נוקטת במדיניות בדיקות ברורה, למרות היכולת לבצע בדיקות רבות. כמו כן, היועצים תהו מדוע ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נוקט בשום צעד, על אף שהם מזהירים מפני סגר שלישי.