רה"מ: אקדם מחיקת רישום פלילי לישראלים על שימוש והחזקה בקנביס

נתניהו הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי בכוונתו לקדם את המהלך, על מנת למנוע "סבל מיותר שנגרם לרבים ועומס בבתי המשפט". כשבוע לפני הבחירות באפריל 2019 מסר ראש הממשלה הצהרה דומה

זמן צפייה: 01:18

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר היום (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו כי בכוונתו לקדם מחיקת רישום פלילי לעשרות אלפי ישראלים על שימוש אישי והחזקה בקנאביס - "דבר שגורם סבל מיותר לרבים ועומס בבתי המשפט", כתב.

"השר אוחנה החל בעבודה בנושא והוא יעמוד בראש ועדה עם גורמי מקצוע ואורן ליבוביץ', יו"ר "עלה ירוק", שתבחן את ייבוא המודל הקנדי להסדרת שוק חוקי בישראל, כתב ראש הממשלה.

עוד בחדשות 13:

רשמית: משרד החוץ פרסם אזהרת מסע ליפן ולקוריאה הדרומית

נתניהו: נערכים לכך שזרים יפיצו "פייק ניוז" על הנגיף בבחירות

הפרעות אכילה ובריונות בביה"ס: המאבק האישי של גרטה תונברג

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

שר המשפטים אמיר אוחנה קרא הערב לציבור להגיש בקשות למחיקת רישום פלילי באופן מיידי. "תיוגם של מאות אלפי אזרחים שהחזיקו או צרכו את צמח הקנביס כעבריינים, רדיפתם ושלילת חירותם, לא עולה בקנה אחד עם ערכי תנועת הליכוד כמפלגה ליברלית בהגדרה", מסר.

זו אינה הפעם הראשונה שבה נתניהו מתייחס לסוגייה. כשבוע לפני הבחירות באפריל 2019 הגיב ראש הממשלה לרפורמת אי הפללת משתמשי הקנאביס ואמר כי "מי שבעד הצמח צריך להצביע מחל".

קנאביס
קנאביס | צילום: גטי אימג'בנק

כחודשיים לאחר מכן, נענה נתניהו לבקשת חברת הכנסת מהליכוד, שרן השכל, והודיע על תמיכה בחוק שיתיר לכל ישראלי לגדל עציץ קנאביס אחד, ויאפשר לעשן מריחואנה ברחוב – איפה שמותר לעשן סיגריות.

חברת הכנסת השכל אמרה לחדשות 13 כי "מצאתי אוזן קשבת אצל ראש הממשלה וזה נשקל בצורה חיובית. זו כמובן הייתה הבטחת בחירות גם בבחירות האחרונות, וזה משהו שאנחנו צריכים לתת לציבור שלנו. אני מבטיחה שאני הולכת להילחם על זה בשבועיים הקרובים כדי להביא אי הפללה אמיתית".