נתניהו: נערכים לכך שזרים יפיצו "פייק ניוז" על הנגיף בבחירות

בהערכת מצב בנושא הקורונה, רה"מ אמר שהמשטרה והשב"כ נערכים למקרה שבו גורמים זרים יפיצו ידיעות כוזבות כדי להשפיע על הבחירות. ועדת הבחירות בוחנת: הקמת קלפיות מיוחדות לשוהים בבידוד

זמן צפייה: 00:18

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בהערכת מצב בנושא נגיף הקורונה במשרד הבריאות, כי משטרת ישראל והשב"כ נערכים למקרה שגורמים זרים יפיצו ידיעות כוזבות כדי להשפיע על הבחירות ב-2 במארס.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר במהלך הישיבה כי משטרת ישראל נערכת לכך שלקורונה תהיה השפעה על יום הבחירות במידה וגורמים שונים ינסו להפיץ שקרים כדי להשפיע על אחוזי ההצבעה. נתניהו התערב בדברים ואמר כי לא רק משטרת ישראל נערכת לכך אלא גם השב"כ, כיוון שגורמים זרים עלולים לנסות להפיץ ידיעות כאלה כדי להשפיע על הבחירות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בהלת הקורונה: ישראל אוסרת כניסת נוסעים מיפן ומקוריאה הדרומית

"אסור שזה יקרה": מחאת התושבים ביישוב שיקלוט דרום קוריאנים

תלמידים רצו לעלות לאוטובוס – הנהג סירב מחשש שנדבקו בקורונה

נתניהו וליצמן בהערכת מצב בנושא נגיף הקורונה, בחמ״ל משרד הבריאות
נתניהו וליצמן בהערכת מצב בנושא נגיף הקורונה, בחמ״ל משרד הבריאות | צילום: רויטרס

שר החוץ ישראל כ"ץ לא הגיע להערכת המצב, שמתמקדת בין השאר במגעים עם מדינות שונות בעולם ובמתיחות הדיפלומטית שנוצרה. המשתתפים היו שר הבריאות יעקב ליצמן, שר החינוך רפי פרץ, שר האוצר משה כחלון, שר התיירות יריב לוין, השר לביטחון פנים גלעד ארדן וסגן שר הביטחון אבי דיכטר. את משרד החוץ ייצג המנכ"ל יובל רותם.

בד בבד, משרד החינוך החליט על ביטול המסעות לפולין. כעת מגבשים תוכנית פעולה ליישום ההחלטה.

בתוך כך, ועדת המבחירות המרכזית נערכת לאפשרות של מתן הצבעה לאזרחים שנמצאים בבידוד בקלפיות ייעודיות, בעקבות התפשטות הקורונה בישראל. הוועדה מסרה כי משרד הבריאות יחליט בעניינם הרפואי וכי נכון לכרגע - עליהם להישאר בבידוד.

בהערכת מצב בנושא נגיף הקורונה, בחמ״ל משרד הבריאות
הערכת מצב בנושא נגיף הקורונה, בחמ״ל משרד הבריאות | צילום: עמוס בן גרשוםלע''מ

מוקדם יותר הודיע משרד הבריאות כי לא יאפשר כניסה לישראל של נוסעים מיפן ומקוריאה הדרומית, בעקבות החשש מהתפשטות הנגיף הסיני בארץ. משרד הבריאות הוסיף כי מי ששהה באוסטרליה ובאיטליה ב-14 הימים האחרונים וסובל מתסמיני המחלה מחויב להיבדק.

בכירים בממשלת יפן פנו לשגרירת ישראל בטוקיו יפה בן-ארי, הביעו מחאה על החלטת ישראל לאסור על כניסת אזרחים יפנים לישראל והדגישו כי הם רואים את המהלך בחומרה, כך אמר פקיד ישראלי בכיר לחדשות 13. האיסור על כניסת מי ששהה ביפן ושמגיע בדרך אווירית ייכנס לתוקף החל ממחר בבוקר בשעה 8:00.

בנימין נתניהו וגלעד ארדן במרכז השליטה של אגף התנועה בבית דגן
בנימין נתניהו וגלעד ארדן במרכז השליטה של אגף התנועה בבית דגן | צילום: חדשות 13

בתוך כך, ועד עובדי רשות שדות התעופה כינס הבוקר את עובדי נמל התעופה בן גוריון לישיבת חירום, בשל התפשטות נגיף הקורונה בעולם וההשלכות על עולם התעופה, והודיע כי לא יגוייסו עובדים חדשים בזמן הקרוב. יו"ר ועד העובדים , פנחס עידן מסר לעובדים כי ההנהלה והוועד דואגים למיגון ומוגנות העובדים. "אם המצב ימשך כך חלק מהעובדים יעברו לחלקיות משרה או יצאו לחופשה ללא תשלום במטרה למנוע פיטורי עובדים. אני מאוד מקווה שלא ניאלץ להגיע לכך", אמר עידן.

במקביל, צה"ל הודיע כי הוא נערך לקליטת 200 אזרחי קוריאה הדרומית השוהים בישראל במתקן צבאי.

נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה
נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

תושבי ההתנחלות מתנגדים בחריפות למהלך, ואף מתכננים לחסום בגופם את הכניסות. בקבוצת הפייסבוק של היישוב הביעו התושבים את מורת רוחם וכתבו "אסור שזה יקרה", והפצירו: "צריך להתעורר ולחסום את שתי הכניסות ליישוב".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר: "גילינו במקרה על כוונת צה"ל לייצר מתקן בידוד רפואי בלב ישוב אזרחי אצלנו. הדבר לא מקובל עלי ולא ניתן לכך יד. קיים צורך בטיפול מיידי בנגיף, אבל לא על חשבון הבריאות והביטחון של אף אחד. לא ייתכן שההחלטה תתקבל מאחורי גבם של גורמים אזרחיים, אזרחי גוש עציון הם לא סוג ב', ואין שום היגיון בהחלטה הזו, הרי גם בסיס הקריה בתל אביב הינו מתקן צבאי, אך ברור לכל בר דעת שלא היו שולחים לשם אנשים עם חשש שנדבקו לבידוד.