רה"מ: "מתנצל בפני משפחתו של אבו אל-קיעאן - התברר שאינו מחבל"

נתניהו התייחס לפרשת אום אל-חיראן, במסגרתה נורה למוות תושב הכפר הבדואי שנטען כי ניסה לבצע פיגוע, והצהיר: "בכירי הפרקליטות והמשטרה הפכו אותו למחבל כדי להגן על עצמם וכדי לפגוע בי"

זמן צפייה: 01:29

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי) לפרשת אום אל-חיראן, במסגרתה נורה למוות יעקוב אבו אל-קיעאן ב-2017, והצהיר: "מתנצל בפני משפחת אל-קיעאן, שאבי המשפחה יעקוב נהרג. אמרו שהוא מחבל, אתמול התברר שהוא לא. אתמול התברר שבכירי הפרקליטות והמשטרה הפכו אותו למחבל כדי להגן על עצמם וכדי לפגוע בי". את הדברים אמר נתניהו במהלך ביקור בבית שמש, ובעקבות הפרסום בחדשות 12 אודות ההתנהלות סביב הפרשה.

נתניהו המשיך: "קיבלתי דיווח, שאלתי שלוש פעמים את המשטרה וקיבלתי תשובה מלשכת המפכ"ל שזה היה פיגוע טרור. כשאחר כך התברר שזה לא מובן מאליו ביקשתי להמתין לסוף אבל הסוף לא הגיע. אני אמרתי באותה עת שיש כשלים קשים מאוד בעבודת המשטרה".

עוד בחדשות 13:

עוצר לילי וסגירת מערכת החינוך: החל הסגר החלקי ב-40 יישובים

גמזו: "שיעור התחלואה בערים האדומות – מהגבוהים ביותר בעולם"

המבצע הגדול ביותר מ-2014: יותר מ-50 אנשי חמאס נעצרו בשטחים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית שמש
ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית שמש | צילום: חדשות 13

"מח"ש רצתה לחקור את האירוע ושי ניצן פרקליט המדינה דאז סירב, הוא קבר את זה. הוא שלח אימייל וכתב כי 'המפכ"ל אכן פעל באופן שערורייתי אך יש אינטרסים שצריך לשקול', ואמר 'זה רק יעשה טוב למי שרוצה ברעת המערכת ודי לחכימא'", הצהיר ראש הממשלה.

נתניהו תקף: "התגלה שיש חקירות פוליטיות, שהיו מזוהמות מהרגע הראשון, תפירת תיקים, כשהמטרה היא להפיל ראש ממשלה מכהן כי לא מצליחים להפיל בדרכים אחרות. ראינו בכירים במשטרה ובפרקליטות מטייחים חקירות ומשבשים אותן, מכסת"חים אחד את השני והכול למען מטרה פוליטית".

יעקוב אבו אלקיעאן
יעקוב אבו אלקיעאן | צילום: באדיבות המשפחה

דבריו של נתניהו מגיעים לאחר פנייה ששיגר אליו יו"ר סיעת הרשימה המשותפת אחמד טיבי בדרישה להתנצלות. "לאחר הפרסום שבו התגלה העוול הנורא והטיוח המכפיש, אני דורש ממך התנצלות פומבית על הדברים שאתה בעצמך אמרת כאשר תיארת את שאירע כפיגוע אכזרי, והיית שותף לקמפיין שהשחיר את פניו של אל-קיעאן". עוד הצהיר טיבי במכתב כי סיעתו תדרוש להקים ועדת חקירה שתפתח בחקירת הפרשה.

חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן התייחסה להתנצלות ראש הממשלה: "נתניהו ושותפיו הפכו את אבו-אלקיען ל'מחבל' - הם וההסתה הגזענית שלהם נגד הערבים. ההתנצלות שלו עכשיו לא שווה דבר, והיא שימוש ציני בדם למטרות פוליטיות אפלות. אנחנו היינו שם. כל העובדות ידועות מאז. אם נתניהו רוצה באמת להתנצל יש לו רק אפשרות אחת - להתפטר".