המבצע הגדול ביותר מ-2014: יותר מ-50 אנשי חמאס נעצרו בשטחים

יותר מ-1,000 לוחמי צה"ל השתתפו במבצע המעצרים באזור חברון ובית לחם, שהיה הנרחב ביותר מאז "שובו אחים". המטרה: שיבוש פיגועים שארגון הטרור תכנן להוציא לפועל בחגים

זמן צפייה: 02:07

מבצע מעצרים נרחב נערך בשטחים בלילה האחרון (שלישי), במסגרתו נעצרו יותר מ-50 אנשי חמאס. זהו מבצע המעצרים הנרחב ביותר שערך צה"ל בשטחים מאז מבצע "שובו אחים" בקיץ 2014.

המעצרים בוצעו באזור חברון ובית לחם תחת פיקוד אלוף פיקוד מרכז תמיר ידעי ומפקד אוגדת איו"ש, תא"ל יניב אלאלוף, עם יותר מאלף לוחמים. מטרת המבצע הייתה לשבש פיגועי חמאס שתוכננו לחגים. במבצע השתתפו בין היתר יחידות דובדבן, אגוז ושב"כ, כל זאת תחת נתק ביטחוני עם הרשות הפלסטינית - שנמשך זה יותר מארבעה חודשים.

עוד בחדשות 13:

הותר לפרסום: חמאס תכנן פיגוע תופת בצומת ביל"ו – ישראלי נעצר

"חיפש קורבן ודקר 3 פעמים": המחבל מהפיגוע בפ"ת מואשם ברצח

המשטרה נערכת לעוצר הלילי: "האכיפה תישען על שיח והסברה"

חברון
חברון

אתמול הוגשו כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים נגד האחים מחמוד, אוסאמה ואחמד מקדאד, אזרחי ישראל תושבי שגב שלום, בגין עבירות נגד ביטחון המדינה. מחמוד, כך התירו לפרסום מוקדם יותר היום שב"כ, גויס על ידי הזרוע הצבאית של חמאס ותכנן לבצע פיגוע תופת בצומת ביל"ו. השניים האחרים חשודים במעורבות בפרשה.

מחמוד בן ה-30 מתגורר ברפיח יחד עם אשתו וילדיו, ובתקופה הרלוונטית לכתב האישום נהג לצאת לעבודה בישראל ולשהות בה תקופות ממושכות, שבמהלכן הועסק בעבודות שיפוצים שונות ולן אצל הוריו ביישוב שגב שלום.

לפני כשנה, כך על פי כתב האישום, התגייס הנאשם לפעול למען ארגון חמאס, ובמסגרת פעילותו צילם והעביר מידע אודות מיקומי מערכת "כיפת ברזל" ובסיסי צה"ל. כמו כן, הוא תצפת על אתרים שונים, מסר מידע על תנועת מטוסים בקרבת בסיס חיל האוויר ודיווח על תחנות אוטובוס בקרבת בסיסי צה"ל.

בפעם האחרונה שנכנס לישראל, ולאחר שעבר אימונים צבאיים שתכליתן הייתה לימוד האופן בו יש לייצר מטען חבלה, "ריכז מחמוד מאמצים רבים להשיג מרכיבים שונים בתוך שטח ישראל, אשר ישמשו אותו להרכבת מטען חבלה, שהיה מיועד להיות מופעל כנגד יעדים צה"ליים", נכתב בכתב האישום.

שב''כ סיכל פיגוע בצומת ביל''ו
שב''כ סיכל פיגוע בצומת ביל''ו | צילום: דוברות שב''כ

גורם בכיר בשב"כ מסר כי "מדובר בעדות נוספת למאמצים שמשקיעה הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה בהקמת תשתיות טרור בישראל, זאת כחלק מפעילות שיטתית ורחבה הפועלת מול איו"ש וישראל ומעידה על האסטרטגיה אותה ממשיכה הנהגת חמאס להוביל כדי לערער את היציבות באזור - על אף ובמקביל למאמצי הסדרה שמתקיימים כל העת".