גמזו: "שיעור התחלואה בערים האדומות - מהגבוהים ביותר בעולם"

הממונה על המאבק בהתפשטות הנגיף התייחס לעלייה בכמות הנדבקים והזהיר כי גם בערים הירוקות ישנו מספר נדבקים גבוה. עוד ביקש להתנצל לקראת העוצר הלילי: "קשה לי עם זה, יודע שיש עליי כעס"

זמן צפייה: 14:26

הממונה על המאבק בהתפשטות הקורונה, פרופ' רוני גמזו, התייחס היום (שלישי) לעלייה בכמות הנדבקים ולעוצר הלילי הצפוי להיכנס לתוקף הערב ב-40 ערים אדומות. "שיעור התחלואה בערים האדומות בישראל הוא מהגבוהים ביותר בעולם", הזהיר גמזו. "אין הרבה ערים כאלה בעולם. גם היקף התחלואה בערים הירוקות – גדול. צריך להגן על התושבים". את הדברים אמר בתדרוך השבועי לעיתונאים.

"40 ערים, מפוזרות בכל המדינה, נכנסות היום לעוצר לילי", המשיך גמזו. "אנחנו עושים צעדים מורכבים וקשים להרבה אזרחים במדינת ישראל. אני מבין את הקושי, קשה לי אישית עם זה. אני יודע שיש עליי כעס ותסכול. אני חייב להיות נאמן לאמת המקצועית שלי – לא עשיתי עדיין צעדים שכאלה, אבל בהיקף תחלואה כזה אני חייב להמליץ לממשלה לנקוט צעדים. התנצלותי הכנה בפניכם. אל תכעסו עליי ברמה האישית".

עוד בחדשות 13:

הממשלה אישרה: אלו 40 היישובים שבהם יוטל עוצר לילי החל מהערב

המשטרה נערכת לעוצר הלילי: "האכיפה תישען על שיח והסברה"

התלונות על הביטוח הלאומי עלו פי 5 בגל הראשון; כ-80% מוצדקות

רוני גמזו
רוני גמזו

בהמשך דבריו הפציר הפרויקטור: "כל אדם שמבלה הערב במסעדה או אירוע – צריך לחשוב היטב: ישראל היא מדינה אחת. אנחנו מנסים לעזור לערים האדומות להקטין את התחלואה. אנא גלו ערבות הדדית".

בנוסף, התייחס גמזו להחלטות הצפויות הלתקבל לקראתי ראש השנה וחגי תשרי. "אנחנו שבוע לפני ראש השנה, כולנו חייבים לראות את מפת התחלואה ולתכנן איך אנחנו מנהלים את תקופת חגי תשרי", אמר. "זו תקופה עם חשיבות דתית רבה אבל עם הרבה הרגלים תרבותיים. תקופה שבה אני חייב לכוון נכון ולהמליץ נכון, כי זו נקודת זמן שיש אפשרות שהתחלואה בה תגדל. ביום חמישי אני אצטרך לעמוד מול השרים ולהגיד להם מה המתווה הנכון".

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר היום, כאמור, אישרה הממשלה סופית את 40 הערים והיישובים שבהן יחל עוצר לילי החל מהערב. בערים שנבחרו יחול עוצר מהשעה 19:00 בערב ועד לשעה 05:00 למחרת, ומוסדות החינוך בהן יסגרו למעט החינוך המיוחד. בחלק מהערים כמו ירושלים, אשקלון, שדרות ועוד - יוטל סגר רק על שכונות מסויימות. ההחלטה תקפה לשבוע, והתקבלה לאחר סיום הליך התייעצויות סדור עם כלל הרשויות בהן קיימת תחלואה גבוהה.

הרשימה המלאה (לפי סדר הא'-ב') כוללת את: אבו סנאן, אום אל-פחם, אלעד, בוקעאתא, בני ברק, ביתר עילית, הישוב נג'ידאת שבשטח המוניציפאלי של בעיינה נג'ידאת, בקעה אל גרביה, ג'וליס, ג'לג'וליה, ג'ת, דאלית אל-כרמל, הישוב אבתאן במועצה המקומית זמר, טייבה, טירה, יפיע.

הישוב כסרא שבמועצה המקומית כסרא-סמיע, כפר ברא, כפר מנדא, כפר קאסם - למעט אזורי התעשייה "לב הארץ" ו"נוף הארץ", כפר קרע, לקיה, הישובים מושירפה וסאלם שבמועצה המקומית מעלה עירון, נצרת, נתיבות, עין מאהל, עמנואל, עספיא, ערערה, פוריידיס, קלנסווה, ריינה, רכסים, שפרעם.

ואלו הן הערים בהן ייסגרו שכונות מסויימות: בעיר שדרות שכונות נאות יצחק רבין ונאות הנביאים, בעיר ירושלים השכונות כפר עקב, בית חנינא, רמת שלמה, רמות, א-טור, עיסאוויה, ענתא, מחנה פליטים שועאפט וסנהדריה רבתי. בעיר אילת שכונת שחמון, שכונות ג', ז' ו-ח' בעיר אשדוד, שכונות מצפה ברנע, גני ברנע, נאות ברנע, גבעת ציון וכרמי ציון שבאשקלון, ושכונות רמת בית שמש א', רמת בית שמש ג' ומנוחה ונחלה בבית שמש.