ח"כ מיקי זוהר: "השיקול הפוליטי על התקציב הוא רק של כחול לבן"

בריאיון לחדשות 13 יו"ר הקואליציה הפנה אצבע מאשימה כלפי מפלגתו של גנץ באשר למחלוקת על התקציב, ותהה: "מצפים שנתניהו ילך למהלך שיפגע בכלכלה כדי לסייע לגנץ להבטיח את תפקידו כרה"מ?"

זמן צפייה: 09:37

על רקע המשבר הפוליטי, יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר התראיין הערב (רביעי) לחדשות 13 והתייחס בעיקר לסוגיית התקציב שמאיימת להוביל את ישראל לבחירות רביעיות. זוהר הפנה אצבע מאשימה כלפי כחול לבן, טען כי התקשורת היא ששינתה את דעתם של הכלכלנים שתומכים בתקציב דו-שנתי, והסביר מדוע - למרות דעת בכירים במשק, ראש הממשלה מתעקש להתבצר בעמדתו.

"אני חייב להפריך את הטענה שהשיקול של נתניהו (על התקציב) הוא שיקול פוליטי", אמר זוהר. "אני אומר בצורה ברורה - השיקול הפוליטי הוא של כחול לבן". לטענתו, חברי המפלגה של גנץ סבורים כי "תקציב דו-שנתי יבטיח את כהונתו כראש הממשלה", אולם מה שעומד לנגד עיניו של נתניהו זה כלכלת ישראל. "את שנת הלימודים בספטמבר אי אפשר לפתוח כי אין לנו תקציב. אנחנו לא יודעים מה יהיה בגל השלישי של הקורונה בחורף ולא יודעים לאן הכלכלה הולכת. תקציב חד שנתי הוא הדבר הנכון ובכחול לבן צריכים להסכים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר חשיפת תיעוד האלימות ב"גן הזוועות": מאות הורים מפגינים

מהבוקר: 24 שריפות בעוטף; סוכלו הברחות עשרות אלפי בלונים לעזה

פרשת "גן הזוועות" ברמלה: הגננת ליטל ברסי תשוחרר למעצר בית

יו''ר הקואליציה ח''כ מיקי זוהר
יו''ר הקואליציה ח''כ מיקי זוהר | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לדחיית הגשת התקציב במאה ימים נוספים, שהגישה סיעת דרך ארץ בניסיון לפתור את המשבר בקואליציה. עם זאת, הצהיר זוהר, בליכוד לא מתחייבים להצביע בעד גם בקריאה השנייה והשלישית. "אנחנו יכולים להתחייב על ההצבעה בקריאה הראשונה. יכינו את החוק בוועדה השנייה והשלישית ונגיע להסכמות עם כחול לבן. אם נגיע להסכמות ויתחיל לנוע תהליך העברת התקציב בכנסת - נוכל לדחות את הימים הנדרשים כדי שנוכל להספיק לגמור את החקיקה".

ואולם, דחיית התקציב במאה ימים משמעותה היא שהשנה תיגמר ממילא כשיגיע המועד. על כך אמר זוהר כי "תקציב לא עובר ביומיים אלא בשבועיים, שלושה - ולפעמים אפילו בחודש של דיונים. אם נתחיל את התקציב בימים הקרובים או אפילו בשבוע הבא, אני מעריך שכבר בתחילת ספטמבר הוא יהיה גמור בשלוש קריאות". זו הסיבה, הסביר, שמפלגת הליכוד הצביעה היום בעד דחיית החוק.

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

לפני כמה שבועות, 150 בכירים במשק בהם כלכלנים ויזמים כתבו לראש הממשלה כי עליו לתמוך בתקציב דו-שנתי. לא זו בלבד, גם בכירי האוצר הודיעו על תמיכתם בתקציב זה וגם הנגיד לא הביע התנגדות. אם כך, עולה השאלה מדוע בנימין נתניהו מתעקש דווקא על תקציב חד-שנתי. זוהר טען כי לתקשורת יש חלק בהחלטת הכלכלנים, ואמר: "הקמפיין של הרבה מגורמי התקשורת בעד תקציב דו-שנתי כנראה עבד - הם פתאום שינו את דעתם".

"יש הסכם קואליציוני שמבטיח פוליטית את הצרכים של כחול לבן אבל פוגע בכלכלת ישראל - ומצפים שראש הממשלה ילך למהלך שיפגע בכלכלת ישראל כדי לסייע לגנץ להבטיח את תפקידו כראש הממשלה? בסוף יש דבר אחד שגובר על הכול: טובת אזרחי ישראל. כלכלה יציבה. תקציב דו-שנתי פוגע בכלכלה. אם נפקיר את טובת האזרחים כדי לייצר נוחיות פוליטית לכחול לבן וגנץ - זו טעות חמורה".