בכירי האוצר שינו את עמדתם: מצדדים בתקציב עד סוף 2021

ראשי האגפים, שתמכו בתקציב חד שנתי, טוענים שבמסגרת הלו"ז שנוצר אין טעם להעביר אותו לחודשיים בלבד • הצעה לפתרון המחלוקת: פסקת התגברות תמורת הבטחה שגנץ יכהן כר"מ אם התקציב לא יעבור

זמן צפייה: 05:02

הקרב על התקציב: בכירי משרד האוצר, שצידדו בעמדת נתניהו לפיה יש להעביר תקציב חד שנתי, שינו כולם את עמדתם וכעת הם סבורים שבמסגרת הלו"ז שנוצר אין טעם להעביר תקציב חד שנתי, וכי מבחינה מקצועית יש להעביר תקציב עד סוף 2021.

כעת, נותר נתניהו ללא תמיגכת הדרג המקצועי בהצעתו, שעליה התבסס רבות עד כה. המחלוקת הפוליטית שמשפיעה על הנושא המקצועי, היא בין היתר זו שגרמה לחשב הכללי רוני חזקיהו לפרוש מתפקידו. בשיחות עם מקורביו, אמר חזקיהו כי אי אפשר לנהל את התקציב בצורה כזו וכי בסופו של דבר האזרחים הם שייפגעו מהקרבות הפוליטיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רה"מ: חזבאללה משחק באש; גנץ: מי שיעז לבחון אותנו – יסכן עצמו

חזבאללה הכחיש התקרית בצפון: "עוד נגיב על מות הפעיל בסוריה"

דובר צה"ל לאחר התקרית בגבול לבנון: "ימים מתוחים לפנינו"

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

בתוך כך, כדי לפתור את המחלוקת הקשה בין נתניהו לגנץ בנושא זה, בימים האחרונים נידונה הצעה לפיה כחול לבן תצביע בעד פסקת התגברות שתבטיח לנתניהו כי בג"ץ לא ימנע ממנו לכהן כראש ממשלה חליפי, בהתבסס על הלכת דרעי-פנחסי.

בתמורה, על פי ההצעה, נתניהו אומנם יעביר תקציב חד שנתי, אך יאטום את הפרצה בחוק לפיה הוא יכול לפרק את הממשלה בשל התקציב ולהישאר ראש ממשלה. גורמים בכחול לבן אומרים שלא מן הנמנע שיתפשרו בנוגע לכך.

בנימין נתניהו, בני גנץ
בני גנץ, בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר, נתניהו התייחס בישיבת סיעת הליכוד למשבר הקואליציוני סביב תקציב המדינה ודרש שיהיה חד שנתי. לדבריו, "בזמן הזה אין טעם ללכת לבחירות. ישראל לא צריכה בחירות, היא צריכה תקציב. זה כל מה שהכלכלנים אומרים. אם נעביר תקציב נוכל להזרים עוד כסף לאזרחי ישראל ולתמרץ תעסוקה".

מנגד, שר הביטחון גם התייחס לסוגיה בישיבת סיעת כחול לבן, וטען כי "לפי ההסכם הקואליציוני שנחתם עם הליכוד, התקציב צריך להיות עד סוף שנת 2021. זה מה שהוסכם כשהיינו בשיא התפרצות מגפת הקורונה. אם הליכוד תעמוד בהסכם - תובטח יציבות שלטונית וכלכלית".