בשל הפרת ההנחיות: ח"כ מיקי לוי יעזוב תפקידו בוועדת הקורונה

לאחר שביקר את בנו בניגוד להגבלות הסגר, יו"ר המפלגה לפיד סיכם עם חבר הכנסת כי הוא יסיים את תפקידו בוועדה וישלם את הקנס שיוטל עליו. לוי: "מתנצל מעומק ליבי - ההתנהלות הייתה לא ראויה"

זמן צפייה: 01:16

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) יסיים את תפקידו בוועדת הקורונה - כך סיכם הערב (שני) עם יו"ר המפלגה יאיר לפיד. זאת, לאחר שהפר את הנחיות הסגר כאשר ביקר את בנו בניגוד להנחיות. לוי התנצל על המעשה וישלם את קנס שיוטל עליו.

"אני מתנצל בפני הציבור מעומק ליבי"', מסר ח"כ לוי. "בלי להיכנס לפרטים כאלה ואחרים, ההתנהלות הייתה לא ראוייה ובשיחה עם לפיד הוסכם כי לאורה אסיים את תפקידי בוועדת הקורונה. כמו כן כמובן שאשלם כל קנס שיוטל עליי. גם כשקשה מאוד לא לפגוש את הנכדים והילדים בעת הזו, תפקידנו כנבחרי ציבור הוא להוות דוגמה ולקיים את ההנחיות באופן מלא".

לפיד מסר: "אני קורא לכולם לשמור על ההנחיות ולשמור על עצמכם ועל הסובבים אתכם".

עוד בחדשות 13:

נתניהו על סערת גמליאל: מציע לחכות עם המסקנות עד לאחר הבדיקה

בכירה במשרד הבריאות נגד פרופ' מטות: "מעוותת את המציאות"

נתניהו בקבינט הקורונה: לא יהיו הקלות בסגר עד יום שני

ח''כ מיקי לוי
ח''כ מיקי לוי | צילום: חדשות 13

שר הבריאות יולי אדלשטיין הצהיר: "אני קורא לכל נבחרי הציבור, מהקואליציה ומהאופוזיציה כאחד - הקפידו קלה כחמורה על כל הנחיה מהנחיות משרד הבריאות. אלו הנחיות שנכתבו בדם ואין לאיש פריווילגיה לא לקיימן".

בתוך כך, ממחקירת פרשת הפרת ההנחיות של השרה גילה גמליאל עולה כי היו 23 נוכחים בבית הכנסת, בהתאם להנחיות. ישנם שמונה חולים מקרב המתפללים, רק שניים מהם תושבי טבריה, ועוד ארבעה ילדים חולים תושבי טבריה שנדבקו מאחד המתפללים.

מוקדם יותר הערב התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לסערה סביב גמליאל, והצהיר: "אני מציע לחכות עם המסקנות עד שתסתיים הבדיקה שמתקיימת עכשיו במשרד הבריאות. כדאי לפעול לפי נתונים ובדיקות ולא לפי דיווחים ראשוניים, בקרוב מאוד נקבל את התמונה המלאה".

"כולנו מחויבים לקיום הכללים, גם לגבי התקהלויות וגם לגבי שאר הכללים הקשורים בשגרת הקורונה", אמר. "זה כולל שרים ושרות חברות וחברי כנסת".

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל
השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל | צילום: דוברות המשרד לשיוויון חברתי

לאחר שהחקירה האפידמיולוגית של השרה גמליאל הסתיימה, משרד הבריאות מסר בתגובה: "המטרה של כל חקירה אפידמיולוגית היא לאתר מגעים פוטנציאלים העלולים להידבק ולסכן אנשים נוספים, ולבודד אותם. כל מידע שאינו קשור לאיתור מגעים אינו רלוונטי לחקירה ואינו מתועד במסגרת החקירה. השרה שיתפה פעולה עם החקירה וכל המגעים ההדוקים הונחו להיכנס לבידוד".