היועמ"ש נגד אוחנה: "מנה את עו"ד למברגר כמ"מ לפרקליט המדינה"

לאחר ששר המשפטים הציג רשימת מועמדים, פנה אליו מנדלבליט בדרישה חריגה להיוועץ בו טרם הפעלת סמכות המינוי. לטענתו, יש למנות את המשנה לעניינים פליליים, בשל "ניסיונו העשיר ויכולותיו"

זמן צפייה: 01:52

בתגובה להצגת רשימת המועמדים של השר אוחנה לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, הודיע היום (שני) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט לשר המשפטים כי עמדתו היא שיש למנות לתפקיד את המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה (מומי) למברגר. השניים נפגשו כבר בשבוע שעבר באילת, ובפגישה מתוחה הבהיר מנדלבליט כי לעמדתו משקל רב בנושא. הוא גם סירב להתעקשותו של אוחנה לראיין מועמדים נוספים.

לטענת מנדלבליט, עו"ד למברגר הוא בעל ותק רב ויש להתחשב בתפקידיו הקודמים, בתפקידו הבכיר הנוכחי, בניסיונו העשיר וביכולותיו הגבוהות. כמו כן, נכתב במכתב הפנייה כי "אין באמור כדי להשפיע על תהליך מינויו של פרקליט מדינה קבוע, אשר יתקיים לאחר כינון ממשלה קבועה".

לכתבות נוספות בנושא:

ניצן: מנסים לפגוע באמון בפרקליטות; היועמ"ש: הכפשות מזעזעות

"פרסום זדוני": חפץ תבע את אוחנה וברדוגו על סך חצי מיליון שקל

הערכה: שר המשפטים ניסה לאסוף חומר מכפיש נגד פרקליט המדינה

עו''ד שלמה ( מומי) למברגר
עו''ד שלמה ( מומי) למברגר | צילום: חדשות 13

במכתב ששלח מנדלבליט, צויין כי על שר המשפטים להתייעץ עמו טרם הפעלת סמכות המינוי. "לכל הפחות, נדרש כי המועמד שיישקל למינוי לתפקיד יהיה מקרב עובדי הפרקליטות הבכירים ביותר, כך שמי שימלא את התפקיד יהיה בעל הניסיון והכישורים המתאימים לתפקיד זה, המשמש כתובע הכללי העומד בראש מערכת אכיפת החוק".

מוקדם יותר הציג שר המשפטים אמיר אוחנה את המועמדים שהוא רואה לנכון לתפקיד: שלמה (מומי) למברגר, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אורלי בן ארי-גינזברג, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז, דן אלדד, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, ואושרה גז-איזנשטיין, פרקליטת מחוז תל אביב.

ביום שבת התייחס השר אוחנה, בריאיון לתוכנית "המטה המרכזי", למינוי פרקליט המדינה החדש, במקומו של שי ניצן: "בזמן ממשלת מעבר, לא תקום ועדת איתור על מנת למנות את הבא בתפקיד. מתפקידי, על פי החוק, למנות ממלא מקום וכך אעשה". כמו כן, אמר אוחנה כי ממלא המקום יהיה אדם מתוך הפרקליטות.