פתיחת בתי עסק וגנים: קבינט הקורונה ידון במתווה היציאה מהסגר

השרים יתכנסו בצהריים ויכריעו לגבי הקלות בסגר, כאשר על הפרק האפשרות לפתוח ביום ראשון עסקים ללא קהל ואת מערכת החינוך לגיל הרך. זאת ברקע מסרים סותרים ממערכת הבריאות לגבי היתכנות הצעד

זמן צפייה: 03:02

קבינט הקורונה יתכנס היום (שלישי) בצהריים, וידון במתווה היציאה הסגר. במוקד הדיון ניצבת האפשרות לפתוח ביום ראשון את בתי העסק הקטנים שאינם מקבלים קהל ואת מערכת החינוך לגיל הרך - כפי שדורשים במשרד האוצר.

במהלך הישיבה השרים ישמעו סקירה של בכירי מערכת הבריאות על השיפור במדדי ההדבקה והירידה במספר החולים, במטרה להכריע אם ניתן לנקוט בהקלות. למשרד הבריאות יש שורה של תנאים שרק אם הם יתמלאו ניתן יהיה להתקדם במתווה היציאה.

עוד בחדשות 13:

גרוטו: הגנים ייפתחו ביום ראשון – כיתות א'-ד' אחרי שבועיים

ראש שירותי בריאות הציבור: כנראה לא נחזור ללימודים בשבוע הבא

מספר המתים הוכפל תוך כחודש; דוח: צפויה עלייה בחולים הקשים

חנויות בשדרות ירושלים, יפו
חנויות בשדרות ירושלים, יפו | צילום: החדשות 13

הדיון בפתיחת מערכת החינוך לגיל הרך נערך ברקע מסרים סותרים שמתקבלים מצד בכירי מערכת הבריאות, בנוגע להיתכנות המהלך. החלטה בעניין תתקבל ככל הנראה רק לקראת סוף השבוע, ובהסתדרות המורים הודיעו שבלי חלוקה לקפסולות גם בגנים ובלי ציוד מיגון – לא יסכימו לחזור לשגרה.

תנאי הסף הנדרשים להקלות על פי משרד הבריאות הם לפחות 30 אלף בדיקות ביום, פחות מ-2,000 נדבקים ביום, לא יותר מ-10% חיוביים מבין הנבדקים ועד 3% חולים קשים מבין כל הנדבקים. אם התנאים הללו יתממשו, אפשר יהיה להתחיל בשלב הראשון של התוכנית כבר ביום ראשון הקרוב, עם פתיחת המגזר הפרטי ללא קבלת קהל, הפעלת מערכת החינוך בגילים 6-0 החזרת שירותי הטייק אוואי ופתיחת הגנים הלאומיים והחופים.

גן ילדים
גן ילדים | צילום: רויטרס

באמצע השבוע הבא, בכפוף לנתוני התחלואה, צפויים להיפתח גם חנויות הרחוב והעסקים הקטנים, ובעוד שבועיים - אם יושג יעד של עד אלף נדבקים ביום – כיתות א-ד' ישובו למוסדות החינוך, וניתן יהיה לחדש את הטיפולים הלא רפואיים כדוגמת מספרות וקוסמטיקאיות.

בשלב הבא של המתווה, הצפוי להתרחש, בעוד כחודש אם יהיו פחות מ-500 נדבקים ביום – המסחר בקניונים ובכל החנויות יתחדש, הצימרים ובתי התפילה ייפתחו.