גרוטו: הגנים ייפתחו ביום ראשון - כיתות א'-ד' אחרי שבועיים

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אמר בוועדת החינוך כי גני הילדים והפעוטונים יחזרו לפעילות בשבוע הבא, אך לא בערים האדומות. בכך סתר את טענת ד"ר אלרעי לפיה לא ניתן לפתוח את הגנים ביום א'

זמן צפייה: 06:25

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור איתמר גרוטו, אמר הבוקר (שני) בוועדת החינוך של הכנסת כי גני הילדים והפעוטונים ייפתחו ביום ראשון, ושבועיים לאחר מכן יחזרו כיתות א' עד ד' ללימודים. זאת בסתירה לאמירתה של ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי שהודיעה אמש כי מערכת החינוך לא תיפתח בשבוע הבא. עוד הוסיף גרוטו כי אין עדיין תאריך לפתיחת כיתות ה' עד יב', וכי הלימודים בכיתות הלימוד ובגנים לא ייפתחו בערים אדומות.

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע (כחול לבן), אמר בדיון כי חברי כחול לבן יבקשו בקבינט הקורונה לפתוח את גני הילדים כבר ביום ראשון הקרוב: "חברי ועדת החינוך חשבו כבר מזמן, בהסתמך על נתוני התחלואה בשכבות הגיל הנמוכות, שיש הצדקה לפתוח את גני הילדים. יושבים בבית מעל מיליון הורים וילדים שנואשים לדעת מה קורה איתם. אני מודיע כאן שחברי כחול לבן יבקשו בקבינט הקורונה לפתוח את הגנים כבר ביום ראשון הקרוב, ואני אביא לאישור הוועדה את הפתיחה של הגנים".

בתוך כך, יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון אמר בפתח הדיון כי "הנזק בסגירת המסגרות לגיל הרך עולה על התועלת. ילדים מדביקים פחות ונדבקים פחות, אין היגיון אפידמיולוגי להשארה שלהם בבית - נדרוש שהמערכות הללו ייפתחו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

1,609 נבדקים אובחנו אתמול בקורונה; שיעור החיוביים – 7.7%

מבר סימן טוב עד טרנר: חילופי הבכירים שמשפיעים על ניהול המשבר

בפעם ה-17 בתולדותיה: לוס אנג'לס לייקרס זכתה באליפות ה-NBA

איתמר גרוטו
איתמר גרוטו | צילום: חדשות 13

אתמול הציגה ד"ר אלרעי את מתווה היציאה מהסגר של משרד הבריאות, וכאמור, הודיעה כי בניגוד לדיווחים לפיהם, ככל הנראה, מערכת החינוך תיפתח בחלקה כבר ביום ראשון הבא - זה לא צפוי לקרות. "לדעתי, לא נחזור ללימודים ביום ראשון הקרוב", אמרה. "אנחנו כרגע לא עומדים במדדי התחלואה שהצבנו לעצמנו. העקרון הוא תנועה לפי מדדי תחלואה - ולא לפי תאריכים".

ד"ר אלרעי הוסיפה כי "הנתונים מעודדים. יש סימנים ראשוניים שיש לנו שליטה במגפה, אנחנו לא נמצאים בעלייה של חולים קשים בבתי החולים - שזה מה שהדאיג אותנו". אלרעי הבהירה כי אם אנחנו לא רוצים להיכנס לסגר שלישי, יש לקבל את ההחלטות לפי מדדי התחלואה. "אני יודעת שזה קשה, אבל אי אפשר לקבוע תאריך ללא קשר לתחלואה בין כל שלב ושלב יהיו לפחות שבועיים. ראינו מה קרה בפעם הקודמת - ואסור לחזור על הטעות הזאת".

ד''ר שרון אלרעי, ראש שירות בריאות הציבור
ד''ר שרון אלרעי, ראש שירות בריאות הציבור | צילום: חדשות 13

יו"ר תנועת "נעמת" חגית פאר, שמפעילה את המעונות המפוקחים לגיל הרך, מסרה בתגובה לדבריה של אלרעי: "על פי המחקרים, פעוטות כמעט ואינם מדבקים ובכל מקרה אין שום סיבה לא לפתוח את המעונות ביישובים ירוקים בהם רמת התחלואה ירדה באופן משמעותי בימים האחרונים.

"מאות אלפי הורים בישראל אובדי עצות ובעודם מנסים לשמר את מקור פרנסתם עליהם גם לייצר שגרת יום לילדיהם. הילדים עצמם חווים שגרה שרעה להתפתחותם המנטלית והחברתית. על הממשלה לשחרר את ההורים והפעוטות מהגזירה הזאת ולהציג לאלתר מתווה לחזרת המעונות באופן שמבטיח בריאות הצוותים והפעוטות".