ראש שירותי בריאות הציבור: כנראה לא נחזור ללימודים בשבוע הבא

לאחר שרה"מ הודיע כי הוא בוחן את פתיחת העסקים הקטנים ומערכת החינוך לגיל הרך "בזהירות", ד"ר אלרעי הציגה את מתווה היציאה מהסגר, וטענה: "אנחנו כרגע לא עומדים במדדי התחלואה שהצבנו"

זמן צפייה: 01:35

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי הציגה הערב (ראשון) את מתווה היציאה מהסגר של משרד הבריאות, והודיעה כי בניגוד לדיווחים לפיהם, ככל הנראה, מערכת החינוך תיפתח בחלקה כבר ביום ראשון הבא - זה לא צפוי לקרות. "לדעתי, לא נחזור ללימודים ביום ראשון הקרוב", אמרה. "אנחנו כרגע לא עומדים במדדי התחלואה שהצבנו לעצמנו. העקרון הוא תנועה לפי מדדי תחלואה - ולא לפי תאריכים".

ד"ר אלרעי הוסיפה כי "הנתונים מעודדים. יש סימנים ראשוניים שיש לנו שליטה במגפה, אנחנו לא נמצאים בעלייה של חולים קשים בבתי החולים - שזה מה שהדאיג אותנו". אלרעי הבהירה כי אם אנחנו לא רוצים להיכנס לסגר שלישי, יש לקבל את ההחלטות לפי מדדי התחלואה. "אני יודעת שזה קשה, אבל אי אפשר לקבוע תאריך ללא קשר לתחלואה בין כל שלב ושלב יהיו לפחות שבועיים. ראינו מה קרה בפעם הקודמת - ואסור לחזור על הטעות הזאת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עוד טלטלה באוצר: המנכ"לית קרן טרנר פורשת מתפקידה

דיון בוועדת החוקה: "נבחן חתונות במגבלת התקהלות של 20 איש"

אדלשטיין נגד האוצר: "דורש פיצוי מלא לעסקים, לא דמי כיס"

ד''ר שרון אלרעי, ראש שירות בריאות הציבור
ד''ר שרון אלרעי, ראש שירות בריאות הציבור | צילום: חדשות 13

יו"ר תנועת "נעמת" חגית פאר, שמפעילה את המעונות המפוקחים לגיל הרך, מסרה בתגובה לדבריה של אלרעי: "על פי המחקרים, פעוטות כמעט ואינם מדבקים ובכל מקרה אין שום סיבה לא לפתוח את המעונות ביישובים ירוקים בהם רמת התחלואה ירדה באופן משמעותי בימים האחרונים.

"מאות אלפי הורים בישראל אובדי עצות ובעודם מנסים לשמר את מקור פרנסתם עליהם גם לייצר שגרת יום לילדיהם. הילדים עצמם חווים שגרה שרעה להתפתחותם המנטלית והחברתית. על הממשלה לשחרר את ההורים והפעוטות מהגזירה הזאת ולהציג לאלתר מתווה לחזרת המעונות באופן שמבטיח בריאות הצוותים והפעוטות".

גן ילדים
גן ילדים | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי כחלק מאסטרטגיית היציאה מהסגר, בכוונתו לבחון כבר בשעות הקרובות את פתיחת העסקים הקטנים וכן את מערכת החינוך לגיל הרך. "יש סימנים ראשונים של הצלחה", אמר, "אבל אנחנו צריכים עוד כמה ימים כדי לבחון את זה, וגם אז היציאה תהיה מדורגת, אחראית וזהירה".

נתניהו, שפרסם את הדברים רגע לפני הדיון עם צוות השרים ויומיים לפני שיתקבלו ההחלטות בקבינט הקורונה, הסביר: "נפתח את העסקים של עד 10 אנשים שלא מקבלים קהל, נפתח גם את הגיל הרך, אבל נעשה את זה ושלבים אחרים בהדרגה, בזהירות, ועם מדדים ברורים למעבר משלב לשלב".

"אני יודע שהסגר הוא קשה לכולנו, אבל אני בטוח שרוב הציבור מבין היום שההחלטה שהובלתי על סגר הייתה הכרחית. היא הצילה אותנו מעלייה גיאומטרית של תחלואה, של תמותה, של חולים קשים, ועדיין מוקדם מדי לברך על המוגמר. אני מבקש את המשך שיתוף הפעולה שלכם - כי נצליח רק אם נפעל יחד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: איתי בית און, לע״מ

לדבריו, בעוד התחלואה באירופה מזנקת - כאן בארץ היא יורדת. "בשעה שאירופה עם ערים שלמות בגודל של מדינת ישראל נכנסת לסגר, אנחנו יוצאים מהסגר. אם נפעל נכון - ננצח את המחלה. אני מבקש את שיתוף הפעולה של כל אחד ואחת מכם".

כשהחל הדיון, אמר נתניהו לשרים כי "היינו כמעט על סף תהום לפני הסגר. לא יודע איפה היינו היום אם הוא לא הייתי מתעקש עליו. אני מבקש מכם לנהוג בזהירות בפתיחה ולא לעשות תחרות מי פותח יותר מהר".

קורונה, מחנה יהודה, קורונה בירושלים, שוק ירושלים,
שוק מחנה יהודה בימי הקורונה | צילום: חדשות 13

בתום הישיבה, הודיע שר הביטחון בני גנץ כי בכוונת כחול לבן להתעקש על כך שעסקים שאינם מקבלים קהל יוכלו לחזור ולעבוד עוד השבוע בתוך המגבלות של התו הסגול. "אין שום סיבה להמשיך ולהשאיר אותם סגורים", אמר. "לצד זאת, נתחיל להיערך לפתיחת מערכת החינוך לגיל הרך בעוד מספר ימים תוך ביצוע בדיקות רחבות".

"כבר כיום ברור שאין כל סיבה להשאיר את מצב החירום המיוחד אליו נכנסנו", הוסיף, "לכן לא נאפשר את הארכתו ביום רביעי, כל זאת בתנאי שמגמות התחלואה תמשכנה לרדת. נעשה את כל הצעדים האלה באחריות, תוך שמירת עמדות המומחים וחשוב מכל - באופן דיפרנציאלי, מדורג ומבוקר שלא יביא להתפרצות מחודשת של המחלה".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2010111938' autoplay='0' credit='' desc='דבריו של גנץ' kid='1_hbv9wug8' duration='127'']

כבר בסוף השבוע פורסם בחדשות 13 כי נתניהו צפוי לתמוך בהקלות בסגר החל מיום ראשון הבא. זאת, בהנחה שתימשך מגמת הירידה הנצפית בימים האחרונים. תחילה צפויה להיפתח מערכת החינוך בגיל הרך ועסקים קטנים שאינם מקבלים קהל. ככל הנראה ייפתח גם נמל התעופה בן גורון, וכן צפויות הקלות ביחס להפגנות, כך שניתן יהיה להפגין מעבר לטווח הקילומטר.