שבוע לתום המנדט של לפיד: התקדמות במו"מ עם גדעון סער

לאחר פגישה של צוותי המו"מ, תקווה חדשה ויש עתיד הודיעו כי הגיעו להסכמות, וכי ימשיכו בשיחות בזמן הקרוב כדי להגיע לסיכומים סופיים להקמת ממשלה עם "גוש השינוי"

זמן צפייה: 05:11

שבוע לתום המנדט של לפיד להקמת קואליציה, נפגשו היום (חמישי) צוותי המשא ומתן של מפלגות יש עתיד ותקווה חדשה. לאחר הפגישה, הודיעו הצוותים כי חלה התקדמות והושגו הסכמות בין המפלגות. עם זאת, קבעו הצדדים לקיים שיחות נוספות בכדי להגיע לסיכומים סופיים במטרה להקמת ממשלה עם "גוש השינוי".

הפגישה עם צוות המו"מ של תקווה חדשה, מגיעה לאחר ההסכמות שהושגו אתמול בין לפיד לבין יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. השניים סיכמו על כלל הסעיפים הקואליציוניים ביניהם אם ממשלה של "גוש השינוי" אכן תקום. על פי ההסכם, יוקמו שני בתי חולים - אחד בצפון והשני בדרום, לצד שדה תעופה אשר יוקם סמוך לבאר שבע. עוד סיכמו השניים על הקצאת תקציב להקמת רכבת מהירה, הכנסה מינימלית לקשישים ועל שורה של הבנות בנושא דת ומדינה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עקב דברי שר החוץ הצרפתי: אשכנזי זימן את השגריר לשיחת נזיפה

לאחר "נאום השיעולים" – בצה"ל מעריכים: נסראללה חלה בקורונה

חשד לרצח באילת: אישה כבת 30 נמצאה ללא רוח חיים – אחיה נעצר

נפתלי בנט, גדעון סער, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד
נפתלי בנט, גדעון סער, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד | צילום: רויטרס, דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

נוסף על ההבנות עם ליברמן וסער, עומל לפיד בימים האחרונים על צירופה של מפלגת כחול לבן לקואליציה שתיבנה. יש עתיד וכחול לבן מסרו שלשום כי חלה התקדמות משמעותית בין הצדדים וכי הושגו הסכמות בדרך להקמת ממשלה. זאת, בתום פגישת צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות. מטעם המפלגות נמסר כי "הצוותים ימשיכו בשיחות מתוך מטרה משותפת להקמת ממשלת השינוי ומתוך מחויבותם של גנץ ולפיד להשגת המטרה".

מעבר לניסיון לגבש שותפים לקואליציה, עובד לפיד על הקמת תשתית להעברת חוק לפיזור הכנסת כבר בשבוע הבא, כל עוד המנדט נמצא אצלו. זאת, במטרה להעמיד את יו"ר ימינה נפתלי בנט בפני בעיה מיידית, וגם כדי לשלול מנתניהו את האפשרות להקים ממשלת ימין עם 61 מנדטים באמצעות עריקים ממפלגתו של גדעון סער או ממפלגות אחרות.

לשם השגת הרוב לפיזור הכנסת, לפיד יזדקק לחלק מהצבעותיהם של אנשי גוש הימין. כמו כן, אם נתניהו יאפשר למהלך של לפיד לצאת לפועל, הוא ירחיק את יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ מהרוטציה, כאשר הבחירות הכלליות יתקיימו בחודש ספטמבר, כחודשיים לפני שגנץ אמור לכהן בתפקיד ראש הממשלה, דבר שיאפשר לנתניהו לנהל משא ומתן קואליציוני.