עקב דברי שר החוץ הצרפתי: אשכנזי זימן את השגריר לשיחת נזיפה

לאחר שז'אן-איב לה דריאן טען כי "ישראל בדרך להיות מדינת אפרטהייד", השגריר זומן ללשכתו של שר החוץ. "ישראל היא מדינה דמוקרטית שומרת חוק - הדברים נותנים פרס לארגוני הטרור"

גבי אשכנזי
גבי אשכנזי | צילום: רויטרס

שר החוץ גבי אשכנזי זימן הבוקר (חמישי) ללשכתו את שגריר צרפת לשיחת נזיפה. זאת על רקע דברי שר החוץ הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן, שטען כי "ישראל בדרך להיות מדינת אפרטהייד". אשכנזי הבהיר לשגריר כי דבריו של דריאן אינם מקובלים, אינם מבוססים ורחוקים מהמציאות וישראל דוחה אותם על הסף. עוד הודגש כי "ישראל מצפה מידידותיה שלא להתבטא בצורה חסרת אחריות שנותנת רוח גבית לגורמים קיצוניים ולפעילות אנטי-ישראלית".

מטעמו של אשכנזי נמסר: "דברי שר החוץ אינם מקובלים ומעוותים את המציאות. ישראל היא מדינה דמוקרטית שומרת חוק ואני מוחה בתוקף על כל ניסיון לערער על עובדה זו ועל יסודותיה של מדינת ישראל. צרפת התעלמה באופן מופגן מכל צעדי המנע שעשתה ישראל למניעת ההידרדרות ודבריו של שר החוץ נותנים, הלכה למעשה, פרס לגורמים קיצוניים ולארגוני הטרור, בראשם חמאס".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר "נאום השיעולים" – בצה"ל מעריכים: נסראללה חלה בקורונה

חשד לרצח באילת: אישה כבת 30 נמצאה ללא רוח חיים – אחיה נעצר

האסון בנחל פרת: ראש הישיבה ומנהלה יועמדו לדין כפוף לשימוע

שר החוץ הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן
שר החוץ הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן | צילום: רויטרס

אתמול, התייחס גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאמירתו של לה דריאן, ואמר: "אני מבקש להביע מחאה חריפה נגד ממשלת צרפת על ההתבטאות של שר החוץ הצרפתי בראיון לטלוויזיה. השר אמר שישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד - טענה מחוצפת, כוזבת, שאין לה שום יסוד. במדינת ישראל כל האזרחים שווים בפני החוק, בלי קשר למוצאם. לא נסבול שום הטפות מוסר צבועות ושקריות בעניין זה".

כאמור, שר החוץ הצרפתי אמר במהלך ריאיון כי "אם ישראל תמשיך לפעול לפי מדיניות 'פתרון המדינה האחת', הסיכון לאפרטהייד ארוך טווח יגדל".  עוד הוסיף לומר לה-דריאן: "אפילו הסטטוס קוו גורם לזה".