לאחר "נאום השיעולים" - בצה"ל מעריכים: נסראללה חלה בקורונה

הקושי שניכר על פניו של מזכ"ל חזבאללה העלה את ההנחה כי הוא נדבק בנגיף, אך משום שהוא מסרב להיבדק - אין אבחנה חד משמעית לגבי מצבו. בצה"ל סבורים: הנאום לא השיג את מטרתו • פרסום ראשון

זמן צפייה: 06:58

פרסום ראשון: בישראל מעריכים הערב (רביעי) כי מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה נדבק בנגיף הקורונה כבר לפני כחודש וחצי - אולם משום שהוא מסרב להיבדק, אין אבחנה חד משמעית לגבי מצבו. ההערכה בצה"ל באה בעקבות "נאום השיעולים" שנשא אמש, שבו כזכור נראה נסראללה כחוש וחלש - ומתקשה לנשום. בצה"ל מעריכים בנוסף כי הופעתו הייתה טעות, שכן - נסראללה הכחוש לא הצליח להשיג את התוצאה שקיווה להשיג.

ידוע כי מזכ"ל חזבאללה מתגורר בתוך בונקר, ולכן אינו נחשף באופן תדיר לאור השמש כך שסביר להניח שיש לו מחסור בויטמין די - מה שמגביר את החשיפה שלו למחלות נשימתיות כמו קורונה. לצד זאת, לפני מספר שבועות צצו שמועות לפיהן נסראללה אושפז בבית החולים, ובניסיון להזים את השמועות - הוא החליט להופיע אמש. אלא שכאמור, הופעתו דווקא חשפה את חולשתו ואת מחלתו - והשיגה את המטרה ההפוכה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

סינוואר: המערכה האחרונה – רק הכנה למה שיקרה אם הר הבית ייפגע

איתן בן ה-5 ששרד את התרסקות הרכבל באלפים – פקח את עיניו

הישראלי שזכה ב-76 מיליון שקלים בלוטו: "אקנה בית ואטוס לחו"ל"

מה גם, מזכ"ל חזבאללה יודע כי להיעדרויות שלו יש משמעות, וכי סופרים את הימים שבהם הוא לא מופיע על המסך. למרות הופעתו הרעועה אמש, היא עדיפה על לא להופיע כלל. כידוע, נסראללה שוהה בבונקר כבר 15 שנים ברציפות, והגעתם של רופאים אליו היא עניין מורכב. ככל הנראה, יש לכך השפעה ישירה על בריאותו הרגישה ממילא.

נסראללה
נסראללה משתעל במהלך נאומו | צילום: ללא

כזכור, מזכ"ל חזבאללה נשא אמש נאום מהבונקר שבו נמצא, כשהוא משתעל ונושם בכבדות. בתחילת נאומו התנצל על כך שלא נאם לאחרונה, והסביר שנמנע מכך בשל השיעול הכבד ממנו הוא סובל.

"הסכנה שנשקפה למזרח ירושלים הביאה את הנהגת ההתנגדות בעזה לנקוט בעמדה היסטורית גדולה", אמר נסראללה. "ההחלטה לפתוח בעימות אם ישראל לא תפסיק את תוקפנותה בשייח ג'ראח ונגד המתפללים בהר הבית היא היסטורית".

תומכי חזבאללה בלבנון
תומכי חזבאללה בלבנון, ארכיון | צילום: רויטרס

בהמשך, טען כי "צה"ל חושש ממבצע יבשתי גם בעזה וגם בלבנון", והוסיף ש"ישראל נכשלה בלהשיג תמונת ניצחון. כל הסקרים שם הראו כי רק שליש מהישראלים חושבים שהם ניצחו במערכה". בסוף נאומו, איים על ישראל שמא תעשה "מעשה טיפשי בנוגע ללבנון", והבהיר: "משוואות העימות עדיין קיימות ואנחנו דבקים בהן, אל תטעו בזאת".