קושנר: "החלטה בנושא מכירת F-35 לאיחוד האמירויות תתקבל בקרוב"

יועצו הבכיר של טראמפ אמר ל"סקיי ניוז" בשפה הערבית כי "אנו בשלבים הסופיים של קבלת הכרעה לגבי המכירה". בריאיון אחר טען כי מדינה ערבית נוספת צפויה לנרמל יחסים עם ישראל בחודשים הקרובים

זמן צפייה: 04:49

ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב, הצהיר היום (שלישי) בריאיון לערוץ "סקיי ניוז" בערבית, והתייחס לסוגיית מכירת מטוסי F-35 ואמר: "לאיחוד האמירויות אחד הצבאות החזקים באזור. זה שנתיים אנו דנים בנושא מכירת ה-F-35, וטרם קיבלנו החלטה, נראה מה יהיה. אנו נמצאים בשלבים הסופיים של קבלת החלטה בנושא".

בנוסף, התראיין היועץ הבכיר גם לסוכנות הידיעות של איחוד האמירויות כי "מדינה ערבית נוספת צפויה לחתום על הסכם עם ישראל בחודשים הקרובים". לדברי קושנר, "כמובן שהכול יכול לקרות, אבל המציאות היא שרבים מקנאים במהלך שעשתה איחוד האמירויות. אנשים רבים רוצים גישה לטכנולוגיה, לכלכלה ולחדשנות של ישראל". עוד הוסיף קושנר כי "אפשרי שיום אחד כל 22 מדינות ערב יגיעו לנורמליזציה עם ישראל".

לכתבות נוספות בנושא >> 

קושנר באבו דאבי: "ההסכם יכול לשנות את המצב במזרח התיכון"

חמינאי: הסכם האמירויות עם ישראל – בגידה בפלס' ובעולם האסלאמי

דיווח: נתניהו ביקר ב-2018 בחשאי באמירויות ונועד עם השליט

ג'ארד קושנר
ג'ארד קושנר | צילום: רויטרס

אתמול, נחתה באבו דאבי המשלחת הישראלית האמריקנית. קושנר נשא דברים עם הגעתו: "להסכם הזה יש אפשרות לשנות את המצב במזרח התיכון כולו", ציין. "בשלוש שנים וחצי האחרונות עבדתי כדי לשים סוף לעשרות השנים של הקונפליקט. הייתה תחושה רבה של חוסר תקווה, מלחמה וייאוש, שנמשכו שנים רבות. המנהיגים החלו לכתוב את התסריט למזרח תיכון חדש. אנחנו לא צריכים להיות מונעים על ידי העבר".

האנשים רצו מאוד בהסכם השלום, רבים חגגו אותו", המשיך. "האיזור כולו משתחרר מהקנאות ומהקיצוניות, בשתי המדינות יש אנשים סובלניים, חדשניים ומוכשרים, והעתיד שייך להם".

עוד הודה קושנר לסעודיה שאפשרה לראשונה לטיסה ישראלית לעבור מעל שטחה: "סעודיה אפשרה את הטיסה המסחרית מעל שטחה, זו פעם ראשונה שבה הדבר קורה – מבקש להודות למלך סעודיה שהפך זאת לאפשרי. מקווים ליצור ידידות עמוקה בין המדינות".