קושנר באבו דאבי: "ההסכם יכול לשנות את המצב במזרח התיכון"

עם נחיתת המשלחת הישראלית-אמריקנית באיחוד האמירויות, יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ נשא דברים וציין כי "האנשים רצו בהסכם השלום, רבים חגגו אותו. האזור כולו משתחרר מהקנאות ומהקיצוניות"

ג'ארד קושנר, מאיר בן שבת, רוברט אובריאן באבו דאבי, בירת איחוד האמירויות | צילום: רויטרס

ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, נשא דברים עם הגעתו היום (שני) לאבו דאבי כחלק מהמשלחת הישראלית-אמריקנית לאיחוד האמירויות. "להסכם הזה יש אפשרות לשנות את המצב במזרח התיכון כולו", ציין. "בשלוש שנים וחצי האחרונות עבדתי כדי לשים סוף לעשרות השנים של הקונפליקט. הייתה תחושה רבה של חוסר תקווה, מלחמה וייאוש, שנמשכו שנים רבות. המנהיגים החלו לכתוב את התסריט למזרח תיכון חדש. אנחנו לא צריכים להיות מונעים על ידי העבר".

האנשים רצו מאוד בהסכם השלום, רבים חגגו אותו", המשיך. "האיזור כולו משתחרר מהקנאות ומהקיצוניות, בשתי המדינות יש אנשים סובלניים, חדשניים ומוכשרים, והעתיד שייך להם".

עוד הודה קושנר לסעודיה שאפשרה לראשונה לטיסה ישראלית לעבור מעל שטחה: "סעודיה אפשרה את הטיסה המסחרית מעל שטחה, זו פעם ראשונה שבה הדבר קורה – מבקש להודות למלך סעודיה שהפך זאת לאפשרי. מקווים ליצור ידידות עמוקה בין המדינות".

לכתבות נוספות בנושא >>

היסטוריה במזרח התיכון: המשלחת הישראלית נחתה באבו דאבי

אל על תבצע בקרוב טיסה לאיחוד האמירויות – טייסים החלו בהכנות

אחרי האמירויות: סודאן וסעודיה בפנייה לישראלים – בואו לבקר

ג'ארד קושנר, מאיר בן שבת, רוברט אובריאן באבו דאבי, בירת איחוד האמירויות
ג'ארד קושנר, מאיר בן שבת, רוברט אובריאן באבו דאבי, בירת איחוד האמירויות | צילום: רויטרס

ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, נציגו של נתניהו במשלחת הישראלית, נתן גם הוא הצהרה לתקשורת: "הגענו לכאן נציגים בכירים של ממשלת ישראל בטיסה מסחרית ישירה היסטורית. הגענו לאור יום ולעיני כל, במטוס הנושא דגל ישראל, ביחד עם ידידנו האמריקנים אשר להם תפקיד מפתח בשיכון השלום".

"רבע מאה חלפה מאז נחתם הסכם השלום האחרון בין מדינה ערבית לישראל", המשיך בן שבת. "השנים הרבות שחלפו לא ריפו ידיים ולא החלישו את הכמיהה לכך. לישראל ולאמירויות הרבה מן המשותף. אזורנו רווי אתגרים ואיומים, אבל יש בנו את העוז ואת היכולת לעמוד בפניהם. זאת, הודות לרוח האדם המפעמת בנו, לראייה החזונית, ליכולת לחדש לרצון להצליח לנכונות להשתנות ולאמונה שבכוחנו לשנות את המציאות. נושאים עיננו לאופק חדש באזור".

ראש המל''ל מאיר בן שבת
ראש המל''ל מאיר בן שבת | צילום: חדשות 13

רוברט אובראיין, היועץ לביטחון לאומי האמריקני, אמר דברים גם הוא: "בזכות השותפות הזו, שתי האומות הנפלאות מתחילות את השותפות ביניהן. הן יחליפו שגרירים ויחתמו על הסכמים. זה יוביל לצמיחה כלכלית בשתי המדינות".

"האומות שמות בצד את העימות והמתיחות, ומתמקדות ביצירת עתיד טוב יותר. כאשר הן יעבדו יחד, הן יהיו בטוחות יותר וישתפו פעולה עם ארה"ב נגד איראן. אנחו מאמינים שמדינות מוסלמיות וערביות נוספות יעקבו בקרוב אחרי האמירויות ויחתחמו הסכמי נורמליזציה עם ישראל – תהיה לזה חשיבות רבה ליציבות לביטחון ולמודרניזציה באיזור. עידן חדש החל באמת ובתמים עבור שתי המדינות - שהפכו למשכינות שלום".