דיווח: נתניהו ביקר ב-2018 בחשאי באמירויות ונועד עם השליט

"ידיעות אחרונות" פרסם כי רה"מ וראש המוסד נפגשו כבר לפני שנתיים עם בן זאיד באבו-דאבי. עוד עולה מהדיווח שב-2019 התקיימה פגישה נוספת בין ראש המל"ל לנציגים אמריקנים ואמירתים בארה"ב

זמן צפייה: 01:18

ההסכם עם איחוד האמירויות: הבוקר (שלישי) פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר לפני כשנתיים באבו-דאבי, שם נועד עם השליט מוחמד בן זאיד. בפגישה השתתף גם ראש המוסד יוסי כהן, שהכין אותה מבעוד מועד.

לפי הדיווח, הפגישה נערכה באווירה טובה והקשר בין הצדדים נשמר גם אחריה. עוד פורסם בידיעות כי לפני כשנה התקיימה פגישה בין ראש המל"ל מאיר בן שבת לבין נציגים אמריקנים ואמירתים בוושינגטון. שגריר ישראל רון דרמר היה שותף למגעים שהובילו להסכם שנחתם. בלשכת רה"מ סרבו להתייחס לידיעה.

אמש מסר בן זאיד הצהרה מיוחדת, שבה אמר כי "ההחלטה לכונן יחסים עם ישראל היא למען השלום, אך לא מעל חשבון הסוגיה הפלסטינית". יורש העצר הדגיש כי הוא דובק במדינה פלסטינית שבירתה היא מזרח ירושלים.

לכתבות נוספות בנושא >>

נתניהו: "הזמנו את המשלחת של איחוד האמירויות לישראל"

אחרי ההסכם: איחוד האמירויות הסירה את החרם הכלכלי על ישראל

אחרי האמירויות: סודאן וסעודיה בפנייה לישראלים – בואו לבקר

מוחמד בן זאיד אאל נהיאן ונתניהו
מוחמד בן זאיד אאל נהיאן ונתניהו | צילום: החדשות 13

אתמול, ברקע ביקור המשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות, הצהיר נתניהו כי "הזמנו את המשלחת של איחוד האמירויות לישראל - אני אקבל אותם על שטיח אדום כמו שהם קיבלו אותנו". בד בבד, משרד החוץ הודיע הערב כי נציגיו קיימו דיונים ראשונים בנוגע לפתיחת שגרירויות בישראל ובאמירויות.

"כשראיתי מטוס אל על טס מעל סעודיה, נוחת באבו דאבי, וראיתי את הדגלים שלנו מונפים - הרגשתי גאווה אדירה", המשיך ראש הממשלה. "אני בטוח שכולכם חשתם אותו הדבר, ובטוח הרגשתם שזה יום מיוחד, וזה תחילתו של עידן חדש בתולדותינו. ייתכן שישראל תחולל מהפך פסיכולוגי אצל מדינות ערב".