רה"מ: "האופוזיציה מקהלת באסה סבבה"; לפיד: "המשבר מנוהל גרוע"

נתניהו נאם בדיון בכנסת שיזמה סיעת יש עתיד, ועל פי הנהלים נאלץ להקשיב לכל הדוברים: "ראשי האופוזיציה לא יודעים מה הם רוצים". ראש האופוזיציה: "בשיא המשבר התעסקת במשפט שלך ובתקשורת"

זמן צפייה: 03:41

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (שני) בדיון 40 חתימות, שיזמו חברי סיעת יש עתיד תחת הכותרת "הכישלון המחפיר של ראש הממשלה בניהול המשבר הכלכלי והבריאותי". לפי הנהלים, נתניהו היה חייב להישאר בדיון עד סופו ולהאזין לטענות הח"כים. בסיום הדיון תקף ראש הממשלה את האופוזיציה והתקשורת: "כל מה ששומעים מהם זה שתי מקהלות רועשות - מקהלת הכול סבבה ומקהלת הכול באסה - אין מגפה וזו המצאה של נתניהו. במקביל צעקו שהכול קורס וחסר תקווה". יו"ר האופוזיציטה יאיר לפיד השיב: "אי אפשר לנהל את משבר הקורונה גרוע יותר ממה שאתה מנהל אותו".

"חברי האופוזיציה משתמשים בקורונה כדי לפלג את העם ולקושש כמה קולות בסקרים. זו הפעם השנייה, במהלך הגל השני של הקורונה שבה האופוזיציה מחייבת אותי להגיע לדיון שהוא בעיקר פוליטי וניגוח על חשבון זמן יקר", טען נתניהו, "אם באמת הייתם באים לנהל דיון ענייני, הייתם מתייחסים להחלטות שהובלתי בעניין הקורונה, שהיו נכונות. להשתמש בקורונה כדי לפלג את העם ולקושש כמה קולות בסקרים".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-2020-elections-part-2020101962' autoplay='0' credit='' desc='נאום נתניהו המלא בכנסת' poster='' kid='1_lnfpqv5q' duration='793'']

לפיד נאם אחרי נתניהו ואמר: "בין הנאום שלך למציאות אין שום קשר. מדי פעם ראש הממשלה אומר בשפה רפה שהיו בעיות, אבל עדיין הוביל סגר שכל הדרג המקצועי אמר שהוא מיותר לגמרי. בפועל ישראל היא המדינה היחידה בעולם שהלכה לסגר מלא. אמרת פה שהרבה מדינות נכנסו לסגר מלא אבל אין מדינות כאלה, לפחות לא בכדור הארץ. הכול אצלך פוליטיקה. אני לא חושב שאתה משקר, זה הרבה יותר מדאיג מזה, כי אתה באמת חושב שמה שאומרים לך האנשים באקווריום זו המציאות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בפעם השנייה בתוך שעות: אישה נרצחה בב"ש – בן זוגה חשוד במעשה

נתניהו: "לא מודאג מהסקרים; שבנט יחליט אם הוא ימין או לא"

הבאג במערכת החקירות האפידמיולגיות – שגרם לחשד שגמליאל שיקרה

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-2020-elections-part-2020101964' autoplay='0' credit='' desc='לפיד תוקף את נתניהו בכנסת' poster='' kid='1_7pfc895n' duration='639'']

"מחוץ לאקווריום שלך לא הוקם מערך יעיל לקטיעת שרשראות הדבקה והרמזור לא הופעל, למרות שהוא היה הנכון ביותר", המשיך לפיד. "הממשלה היא גוף לא מתפקד. הדבר היחיד שמאחד את 46 השרים בממשלה זה שהם שונאים כל רגע שהם ביחד. אם היינו עובדים נכון אפשר היה להגיע לתוצאות אחרות".

לפניו נאמה ח"כ איילת שקד שאמרה: "אנחנו בימינה פוליטיקאים ישרים שלא מבלפים את הציבור שלנו. בשלוש מערכות הבחירות האחרונות אמרנו שנלך רק עם הימין ושאנחנו חלק מגוש הימין. למרות הצעות מפתות מהצד השני, נשארנו נאמנים להבטחה שלנו לבוחר. ראש הממשלה, אתה בחרת לפרק את הגוש, ואתם כחול לבן, שלוש מערכות בחירות נבחרתם על המוטו של 'רק לא ביבי' והפכתם לסחבה בממשלתו. ימינה תרכיב את הממשלה הבאה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2020101960' autoplay='0' credit='' desc='איילת שקד בנאומה במליאה' poster='' kid='1_g1y3i8el' duration='207'']

גם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נאם במליאת הכנסת ואמר כי "מעולם לא ראיתי הופעות כה עלובות ושקריות כמו של נתניהו. רק אתמול פרסם שירות התעסוקה שהגענו כמעט למיליון מובטלים. חלק גדול מהם צעירים בתחילת דרכם, ומה הבשורה שלך אליהם? 'אכלו לי שתו לי'. כל הזמן אתה מילל. אתה מאפשר, למרות שלא שאלו אותך ולא סופרים אותך, לפתוח תלמודי תורה וזה קרה רק אתמול , והיום אנחנו מגלים שהם קיבלו פרס 73 מיליון שקל. לכן הציבור לא מאמין לך, ולא סומך עליך".

שר התיירות המתפטר אסף זמיר סיפר כי "הייתי מגדולי התומכים בממשלת האחדות, אבל הספיקו לי פחות מחמישה חודשים בממשלה כדי להבין שאין מבחן אחד של אחדות וטובת העם שראש הממשלה עמד בו. אין פעולה אחת שיכלה לפגוע בליכוד פוליטית שעשית בחמישה חודשים, בזמן שהמדינה שלנו מתפרקת. אין פעם אחת ששמת את טובת הכלל על פני טובתך האישית. אנחנו על פני תהום בגלל אינטרסים פוליטיים".