בפעם השנייה בתוך שעות: אישה נרצחה בב"ש - בן זוגה חשוד במעשה

המשטרה הגיעה לבניין בעיר בשל דיווח על גבר שנמצא במצב אובדני. לאחר שהורד מהגג הוא הועבר לטיפול ושם עלה החשד כי פגע בזוגתו, והיא נמצאה מתה בדירתם. שכנה לחדשות 13: "הוא היה בדיכאון"

זמן צפייה: 03:01

חשד לרצח: אישה בת 67 נמצאה היום (שני) ללא רוח חיים בדירה ברחוב מבצע עובדה בבאר שבע. בן זוגה נעצר בחשד לרצח. זאת, שלוש שעות בלבד לאחר שגבר מחיפה נעצר בחשד לרצח אשתו. לא הגיעו תלונות קודמות למשטרה בקשר לזוג.

תחילה, הגיעה המשטרה לגג הבניין לאחר דיווח על גבר שמאיים להתאבד. לאחר שהורד מהגג, הוא הועבר לטיפול רפואי. השוטרים ניסו להתקשר אל המנוחה כדי להודיע לה על אשפוזו של בן זוגה. לאחר שנסיונות יצירת הקשר לא צלחו, אותר בן משפחה עם מפתחות לדירה, והשוטרים ניגשו אליה יחד איתו, אז התגלתה האישה שרועה על הרצפה. צוות רפואי שהוזעק קבע את מותה במקום.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הבאג במערכת החקירות האפידמיולגיות – שגרם לחשד שגמליאל שיקרה

בתוך חודש: 115 אלף ישראלים נוספו רשמית למעגל האבטלה

סוריה מאשרת: משלחת אמריקנית נועדה בדמשק עם בכיר במשטר אסד

שוטרים בזירת הרצח בבאר שבע
שוטרים בזירת הרצח בבאר שבע | צילום: דניאל חג'בי

פראמדיק מד"א שנכח בזירה, דוראל ארזואן, סיפר: "כשהגענו למקום, הובילו אותנו לדירה שבתוכה שכבה אישה מחוסרת הכרה. ביצענו בה בדיקות רפואיות, אך היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".

השכנים סיפרו לחדשות 13 כי "הם מעולם לא היו רבים. הם דווקא היו בבית תמיד ביחד. עוד לפני הקורונה היו הרבה ביחד. היא הייתה אישה מקסימה. היא הייתה עוזרת לכל הבלוק. תמיד הייתה מתעניינת במצב של השכנים". אחת השכנות שהתגוררה הקומה שמעל בני הזוג, סיפרה כי "היה לו דיכאון חזק מאוד. זה כל כך עצוב".

כאמור, מוקדם יותר נמצאה, נגח' מנסור, בשנות ה-30 לחייה כשהיא ללא רוח חיים בבית בשכונת קריית חיים שבחיפה. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותה. המשטרה פתחה בחקירת האירוע ועלה החשד כי מדובר באירוע על רקע אלימות במשפחה. המשטרה עצרה את בן זוגה של המנוחה, תושב קריית חיים בן 28, בחשד לרצח.

נגח' מנסור
נגח' מנסור | צילום: חדשות 13

החשוד נעצר לאחר שעורר את חשדם של שוטרים שסיירו במקום והבחינו בו - בין היתר משום שלא עטה מסכה. כשניגשו אליו, קיבלו במקביל את ההודעה על מקרה הרצח. אז, לאחר בירור, עלה החשד כי הוא מעורב באירוע. השוטרים הגיעו לדירה, ומכשלא קיבלו מענה - פרצו אליה ומצאו את הגופה של האישה.

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עודד פורר, אמר בתגובה למקרי הרצח: "עוד אישה איבדה את חייה והעלייה המדאיגה במספר הנשים שנרצחו השנה לא מזיזה לממשלת ישראל, שבמקום להכריז על מצב חירום והקצאת משאבים למיגור התופעה, מבטלת תוכניות ומקצצת בתקציבים. השר לביטחון פנים חייב להפנים שהרצח היום הוא תוצאה ישירה של כישלון משרדו והממשלה לפקח על בני זוג אלימים ונשים בסיכון והקיצוץ במשאבים לטיפול באלימות במשפחה".

הזירה בחיפה
הזירה בחיפה | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה כי "גל הטרור נגד נשים נמשך, הכתובת על הקיר ולממשלה זה פשוט לא אכפת. הראיה הטובה ביותר לכך היא התוכנית למאבק באלימות שאושרה כבר בשנת 2017 על ידי הממשלה ועד היום לא מומשה. כ-200 אלף נשים בישראל חיות תחת אלימות - הקורונה הפכה את בתיהן לבתי כלא, הלחצים הכלכליים והנפשיים הופכים את מצבן לפיקוח נפש של ממש. נמאס ממס השפתיים של נבחרי הציבור לאחר כל רצח שכזה - מה אתם עושים בכדי למנוע את הרצח הבא?".

יו"ר ויצו אמרה בתגובה כי "יש בידוד המציל חיים, ויש בידוד הגובה אותם. מתחילת משבר הקורונה והסגר הראשון נרצחו בישראל 17 נשים. נשים אלו הן קורבן לא רק של רוצחים נתעבים, אלא גם של חוסר מדיניות וחוסר טיפול של ממשלות ישראל במיגור האלימות. נדרשת תוכנית חירום מיידית לטיפול בנזקי הקורונה בקרב משפחות נפגעות אלימות, שתסייע גם במניעת הרצח הבא. בשעה זו מתמודדות לבדן עשרות אלפי נשים וילדיהן עם טרור, פחד ואלימות, חיי חלקן מוטלים בסכנה. הגיע הזמן שממשלת ישראל תשקיע את המשאבים הנדרשים כדי לטפל במגיפת האלימות, לפחות כפי שהיא מטפלת במגפת הקורונה".