עלי חמינאי: "נמשיך להתנגד ללחץ שמפעילה עלינו ארה"ב"

המנהיג העליון של איראן נשא דברים באירוע לזכרו של האייתוללה חומייני, והצהיר כי "הדרך היחידה לעצור את האויב היא להתייצב נגד דרישותיו המופרזות והבריונות שהוא מפגין"

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי | צילום: רויטרס

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הצהיר הלילה (רביעי) כי מדינתו תמשיך להתנגד ללחץ הכלכלי והפוליטי שמפעילה עליה ארצות הברית. עוד טען כי "הדרך היחידה לעצור את האויב היא להתייצב נגד דרישותיו המופרזות והבריונות שהוא מפגין". את הדברים אמר חמינאי באירוע שנערך לציון 30 שנה למותו של האייתוללה רוחאללה חומייני, המנהיג העליון באיראן לשעבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בכיר בבית הלבן: "נדגיש בפני רוסיה שאיראן צריכה לצאת מסוריה"

טראמפ: "נפעל עם בריטניה למנוע מאיראן את פיתוח הגרעין"

איראן מבקשת הסלמה – אך אסד מעוניין בעסקה עם ארה"ב • פרשנות

עלי חמינאי. זרוע הפיגועים נחשפת
עלי חמינאי. זרוע הפיגועים נחשפת | צילום: רויטרס

בכיר בבית הלבן אמר אמש בשיחת ועידה עם כתבים כי בפסגה המשולשת בין היועצים לביטחון לאומי של ישראל, רוסיה וארה"ב בירושלים בסוף יוני תדגיש ארה"ב בפני הרוסים שהאיראנים צריכים לצאת מסוריה ותבקש לשמוע מהרוסים הצעות בנושא.

"נבהיר להם שלדעתנו איראן לא משחקת שום תפקיד חיובי בסוריה, לבנון או כל מקום אחר באזור. אנחנו מקווים שהרוסים מגיעים לפסגה הזו עם רעיונות חדשים לגבי סוריה ומעורבות איראן בסוריה", אמר הבכיר בבית הלבן. "אנו מודאגים מאוד מהנוכחות האיראנית בסוריה ותמכנו בפעולות שישראל ביצעה נגד ההתבססות האיראנית בסוריה ונרצה לשמוע מה יש לרוסים להציע בנושא הזה".

הבכיר בבית הלבן הוסיף: "אנחנו בטוחים שהאיראנים מאוד לא שמחים מכך שהפסגה הזו מתקיימת ומכך שהישראלים מארחים את האמריקנים והרוסים בירושלים. העובדה שרוסיה מוכנה לקיים פגישה פומבית כזו היא כבר דבר חשוב וחיובי".

חמינאי וטראמפ
חמינאי וטראמפ | צילום: רויטרס

בתוך כך, בכיר אמריקני מסר לערוץ "אל-חדת'" היושב באיחוד האמירויות כי הנשיא טראמפ אינו מוכן לדון בשיקומה של סוריה כל עוד בשאר אסד מחזיק בשלטון, בניגוד לשאיפות העם הסורי.

בעוד שלושה שבועות יתקיים בירושלים מפגש פסגה חסר תקדים בין היועץ לביטחון לאומי הישראלי מאיר שבת לבין עמיתו האמריקני ג'ון בולטון ועמיתו הרוסי ניקולאי פטרושב – שיתמקד במצב בסוריה. ישראל רוצה לדחוף את רוסיה ואת ארה"ב לשתף פעולה כדי להגיע להסדר מדיני שיוציא את הכוחות האיראנים מסוריה.