חבר הכנסת אחמד טיבי רמז אתמול על כך בציוץ בטוויטר: "בשבוע שעבר העליתי בכנסת דרישה לאפשר הכנסה של אלפי חיסונים לעזה ולהעביר חיסונים לפלסטינים בגדה מהמלאי הגדול שיש בישראל (אחריות של כח כובש). האם חייבים להמתין שיהודי/יה יחצה את הגבול לעזה כדי לזכות בחיסון? אפשר אחרת. זה החוק הבינלאומי וזה אנושי. מדובר באותו שטח אפדמיולוגי רציף".

אתמול בבוקר אמר גורם ישראלי בכיר כי "המחיר הנוסף בעסקה ששולם לסורים אינו על חשבון אזרחי ישראל ולא פוגע באינטרסים ישראלים". המחיר אליו התייחס הגורם, נוסף לשני רועי הצאן ששוחררו והחנינה שהוענקה לתושבת רמת הגולן, הוא לפי הדיווח מימון החיסונים עבור הסורים. "המחיר הוא סמלי והומניטארי עם ראיית האינטרסים העתידיים של ישראל מול רוסיה וסוריה בסוגיות עתידיות חשובות לישראל", אמר הגורם.

כזכור, בלילה שבין חמישי לשישי נחתה הצעירה, תושבת מודיעין עילית כבת 25, בארץ אחרי טיסה מרוסיה - שם חיכתה לה משלחת ישראלית בראשות ראש סגל ראש הממשלה אשר חיון ומתאם השבויים והנעדרים ירון בלום. רופאה ישראלית שהצטרפה גם היא למשלחת בדקה אותה וקבעה כי היא מרגישה טוב.

רק ביום רביעי אישרה ישראל כי מתנהלים מגעים בתיווך רוסי לשחרור צעירה ישראלית, אשר חצתה לאחרונה את הגבול לסוריה ומוחזקת בידי אנשיו של הנשיא אסד. כחלק מהמגעים לשחרורה, היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומתאם השבויים והנעדרים טסו למוסקבה ונועדו עם המתווכים הרוסים. כאמור, בשל ההסכם שנחתם לבסוף בין הצדדים, צה"ל החזיר שני רועי צאן לשטח סוריה והעניקה חנינה לניהאל אל-מקת, אזרחית דרוזית מרמת הגולן שהורשעה בהסתה וריצתה עבודות שירות.