האזרחית הישראלית שהוחזקה בסוריה נחתה בארץ

כמה שבועות לאחר שחצתה לשטח המדינה השכנה, הצעירה שבה לישראל בטיסה מרוסיה עם מתאם השבויים והנעדרים. היא נבדקה ומצבה טוב. נתניהו בשיחה עם אם הצעירה: "ישראל תמיד תפעל להשבת אזרחיה"

זמן צפייה: 01:04

האזרחית הישראלית שחצתה מרצונה את הגבול לסוריה הוחזרה הלילה (שישי) לישראל. הצעירה, תושבת מודיעין עילית כבת 25, הגיעה לארץ מרוסיה - שם חיכתה לה משלחת ישראלית בראשות ראש סגל ראש הממשלה אשר חיון ומתאם השבויים והנעדרים ירון בלום. רופאה ישראלית שהצטרפה גם היא למשלחת בדקה את הצעירה וקבעה כי היא מרגישה טוב. האזרחית שוחחה עם משפחתה, ובקרוב תיחקר בשב"כ על הנסיבות בגינן חצתה את הגבול הסורי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על החזרתה של הצעירה, וסיפר: "שוחחתי פעמיים עם ידידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ביקשתי את עזרתו כדי להשיב אותה, והוא אכן פעל. אני מבקש להודות לו על שנרתם שוב להשבת אזרחים ישראלים ארצה. ישראל תמיד עשתה ותמיד תעשה כל מה שביכולתה כדי להשיב את אזרחינו לארץ. אני מבקש להודות לנשיא המדינה, ראש המל״ל, מתאם השבויים והנעדרים, צה"ל, שב"כ, מוסד, משרד הביטחון, משרד החוץ ולכל מי שעזר בפעולה החשובה הזאת. תודה לכם".

לכתבות נוספות בנושא >>

הישראלית שחצתה לסוריה צפויה לשוב הלילה בטיסה ממוסקבה

העסקה לשחרור הישראלית: צה"ל השיב לסוריה שני רועי צאן

ישראל מאשרת: מגעים בתיווך רוסיה לשחרור צעירה שחצתה לסוריה

לאחר מכן שוחח ראש הממשלה עם אימה של הישראלית, שהודתה על המאמצים שנעשו להשבת בתה. ראש הממשלה ביקש לחזק אותה ואת משפחתה, והבטיח: "ישראל תמיד תפעל להחזיר את אזרחיה".

כזכור, רק ביום רביעי אישרה ישראל כי מתנהלים מגעים בתיווך רוסי לשחרור צעירה ישראלית, אשר חצתה לאחרונה את הגבול לסוריה ומוחזקת בידי אנשיו של הנשיא אסד. כחלק מהמגעים לשחרורה, היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומתאם השבויים והנעדרים טסו למוסקבה ונועדו עם המתווכים הרוסים. בשל ההסכם שנחתם לבסוף בין הצדדים, צה"ל החזיר שני רועי צאן לשטח סוריה והעניקה חנינקה לניהאל אל-מקת, אזרחית דרוזית מרמת הגולן שהורשעה בהסתה וריצתה עבודות שירות.