העסקה לשחרור הישראלית: צה"ל השיב לסוריה שני רועי צאן

במסגרת העסקת המתגבשת לשחרור האישה שנמצאת בידי המשטר הסורי, צה"ל הודיע כי החזיר דרך מעבר קונייטרה רועי צאן שעצר. הערכה: מדובר בתחליף לשני האסירים שמסרבים להיות מגורשים לסוריה

זמן צפייה: 04:08

במסגרת העסקה המתגבשת לשחרור הישראלית מסוריה, צה"ל החזיר היום (חמישי) שני רועי צאן לשטח סוריה דרך מעבר קונייטרה ברמת הגולן. "רועי הצאן נעצרו על ידי כוחות צה"ל בשבועות האחרונים כחלק מסדרת מארבים ייזומים של הכוחות מזרחית לגדר הגבול עם סוריה, לאחר שהרועים חצו את קו הגבול לשטח ישראל", נמסר מצה"ל. על פי הערכות, מדובר בתחליף לשני האסירים שמסרבים להיות מגורשים לסוריה.

מוקדם יותר היום פורסם כי על פי הערכה, העסקה תסוכם כבר הערב. זאת, לאחר שאתמול אישרה ישראל את קיום המגעים מול סוריה, בתיווך רוסיה. כזכור, הצעירה ישראלית, אשר חצתה לאחרונה את הגבול לסוריה, מוחזקת בידי אנשיו של הנשיא בשאר אסד. על פי דיווחים זרים, הישראלית שעברה את הגדר היא חרדית לשעבר, תושבת מודיעין עילית בת 22.

כחלק מהמגעים לשחרורה, אמש טסו למוסקבה היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומתאם השבויים והנעדרים ירום בלום, שם נועדו עם המתווכים ודנו על העסקה. התקשורת הסורית פרסמה סעיף אחד מהעסקה, לפיו ישראל תשחרר שני אסירים תמורת האזרחית. עם זאת, הם שבו לארץ מבלי שהושגו הסכמות עקב קשיים במשא ומתן בין הצדדים, שכן לישראל אין עוד קלפי מיקוח - חוץ מכמה רועי צאן שחצו את הגבול, אותם מוכנה ישראל להחזיר.