ליברמן הציג את הרשימה לכנסת: "לא נשב עם ש"ס ויהדות התורה"

יומיים לפני סגירת הרשימות, יו"ר ישראל ביתנו חשף את המועמדים לכנסת ה-24 - שברובם נותרו כשהיו. בדבריו, תקף את רה"מ והמפלגות החרדיות, וטען: "הגעתי למסקנה שהצד השני לא מוכן לשום פשרה"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: דף הפייסבוק של ישראל ביתנו

בחירות 2021: יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן הציג הערב (שלישי) את רשימת המועמדים לכנסת ה-24, זאת יומיים לפני המועד הסופי של סגירת הרשימות. רוב השמות ברשימה - או לפחות אלו שהוצבו במקומות הריאליים לפי הסקרים, נותרו כשהיו בכנסת ה-23.

כך, מייד אחרי ליברמן - שימשיך לכהן כיו"ר ישראל ביתנו, הוצב עודד פורר במקום השני. אחריו יהיו אלה - על פי הסדר - יבגני סובה, אלי אבידר, יוליה מלינובסקי, חמד עמאר, אלכסנדר קושניר, פרופסור יוסי שיין, עורכת הדין לימור מגן-תלם וד"ר אלינה ברדץ'-יאלוב, שתוצב במקום העשירי. פרופסור ליאוניד אידלמן יהיה מועמד המפלגה לשר בריאות מקצועי, שלא מכהן כחבר כנסת. על פי הסקר האחרון שנערך בשבוע שעבר, ישראל ביתנו עומדת על 6 מנדטים בלבד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עומר ינקלביץ' הודיעה לגנץ: לא אתמודד בבחירות הקרובות לכנסת

יובל כרמי הוא הפסיכולוג מי-ם החשוד שביצע עבירות מין במטופלות

בג"ץ קבע: לחנויות חיוניות אסור למכור מוצרים שאינם חיוניים

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: מיכאל לוריה

בדברים שנשא, יצא ליברמן נגד המפלגות החרדיות והבהיר כי אין בכוונתו לשבת איתם באותה ממשלה. "המטרה שלי היא להחליף את השלטון - לא רק את נתניהו", אמר ליברמן, "אלא את השלטון כולל ליצמן, דרעי וגפני. אני מבהיר מראש, 'ישראל ביתנו' לא תכנס לשום קואליציה עם ש"ס ויהדות התורה".

הסיבה לכך, הסביר, היא "שלא ניתן לשקם את הכלכלה, לאחד את הקרעים בחברה הישראלית או להגיע לשוויון בחובות ובזכויות, כל עוד ש"ס ויהדות התורה חברות בקואליציה ומהוות את לשון המאזניים". כאן, פנה ללפיד, סער ובנט, ואמר: "אל תחיו באשליות ואל תנסו להשלות אחרים. ניהול תקין, ממשלה מתפקדת, חברה שוויונית אפשריים אך ורק בתנאי שש"ס ויהדות התורה ישבו באופוזיציה".

ליברמן ודרעי בטקס השבעה בכנסת
ליברמן ודרעי | צילום: רויטרס

"תאמינו, אין מישהו שפגש יותר ממני, וישב יותר שעות עם כל מנהיגי הציבור החרדי - גם עם רבנים וגם עם חברי כנסת", הוסיף. "שנים ניסיתי לשנות דברים מבפנים בהסכמה ולהגיע לפשרות סבירות בנושאי דת ומדינה ובכל הנושא של שילוב הציבור החרדי בחברה הישראלית. אך בסופו של דבר הגעתי למסקנה חד משמעית שהצד השני פשוט לא מוכן לשום פשרה ולשום ויתור, אפילו הקטן ביותר".

"זה בדיוק מה שאנחנו רואים עכשיו במאבק במגפת הקורונה. אין שום התחשבות - לא בהחלטות הממשלה, לא בהחלטות הכנסת ולא בכלל הציבור. יש חוקים לכלל האוכלוסייה ויש כאלו שפטורים מכל החוקים ומכל החובות. לכן, אנחנו רואים יום יום את המראות של מאות ואלפים הלוקחים חלק בחתונות, בטישים ובהלוויות".

Israel's New Defence Minister, Avigdor Lieberman, Head Of Far Right Yisrael Beitenu Party, Attends A Swearing In Ceremony At The Knesset, The Israeli Parliament, In Jerusalem
יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו''ר ש''ס אריה דרעי | צילום: רויטרס

בסוף הנאום, תקף ליברמן גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה באשר לניהול משבר הקורונה. "כשאנחנו מתקרבים ל-5,000 מתים, מתוכם רק בחודש ינואר 1,433, מישהו חייב לשאת באחריות והמישהו הזה הוא קודם כל ראש הממשלה, בגלל הניהול הכושל והשיקולים הפוליטיים".

"אשם נוסף, הוא השר לביטחון הפנים על חוסר אכיפה במוקדי התחלואה, בעמנואל, באלעד, בבית"ר עילית ובמודיעין עילית. האשמים הנוספים, זו אותה הנהגה רוחנית ופוליטית שהתירה פתיחת מוסדות חינוך בזמן הסגר ולא גינתה את ההפרות והאלימות ברחוב החרדי".