עומר ינקלביץ' הודיעה לגנץ: לא אתמודד בבחירות הקרובות לכנסת

יומיים לפני סגירת הרשימות, שרת התפוצות מכחול לבן החליטה שלא תיקח חלק במערכת הבחירות לכנסת ה-24. "שילמתי מחיר אישי כבד, הופצו עליי שקרים חסרי כל בסיס - בחרתי להתעלם ממסע ההכפשות"

זמן צפייה: 03:00

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' (כחול לבן) הודיעה ליו"ר מפלגתה בני גנץ כי לא תתמודד בבחירות הבאות לכנסת - כך פורסם היום (שלישי). "הודעתי על החלטתי ברגשות מעורבים ובקושי רב", כתבה לחברי מפלגתה ינקלביץ', שתמשיך לכהן כשרה עד להקמת הממשלה הבאה.

בעמוד הפייסבוק שלה כתבה השרה: "הבשורה החברתית בעצם הקמת המפלגה הייתה משמעותית עבור החברה הישראלית. לא תמיד היה לי קל עם דרכה, אך ניסיתי לחתור להסכמות. באופן אישי, שילמתי מחיר כבד. הופצו עליי שקרים חסרי כל בסיס. אולם בחרתי להתעלם ממסע ההכפשות ולהתמקד בעשייה".

"לפני כחודש הרגשתי קושי גובר והולך", כתבה. "הודעתי כבר אז ליו"ר המפלגה שאין בכוונתי להתמודד בבחירות הבאות, אך בני גנץ ביקש ממני לשקול זאת שוב. לאחר התלבטויות הודעתי אמש על החלטתי הסופית. אני מוקירה ומעריכה מאוד את גנץ, אנחנו צריכים אנשים ראויים וישרים כמוהו בהנהגה".

שרת התפוצות עומר ינקלביץ', שר הביטחון בני גנץ
שרת התפוצות עומר ינקלביץ', שר הביטחון בני גנץ | צילום: צילום גנץ: רויטרס

הודעתה של ינקלביץ' מגיעה יומיים לפני מועד סגירת הרשימות לכנסת, ולאחר כמה שינויים שנרשמו בימים האחרונים בגוש המרכז-שמאל. אתמול היה זה יו"ר תל"ם משה יעלון שהודיע כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים ולא יתמודד בבחירות לכנסת ה-24. "האמנתי שבריצה עצמאית שלי ושל תל"ם, נוכל להגדיל את כוחו של מחנה השינוי. הנחת העבודה הזו התבררה כשגויה", כתב בהודעתו. "בנסיבות הפוליטיות שנוצרו, המאבק לשינוי מחייב אותי ואת המפלגה שלא להתמודד בבחירות הקרובות".

במקביל, חברת הכנסת לשעבר מירב בן ארי הודיעה כי היא מצטרפת לרשימת יש עתיד. "זה הזמן הכי משמעותי מבחינת המדינה לשנות את ההנהגה ולהביא ממשלה אחרת", אמרה בן ארי שכיהנה בכנסת בין השנים 2019-2015 מטעם מפלגת כולנו.

גם שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן הודיע השבוע ליו"ר מפלגת הישראלים רון חולדאי כי הוא החליט לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים, ולא להתמודד בבחירות הקרובות. "לאחר שנים ארוכות כאיש ציבור, אני לוקח היום פסק זמן", אמר. "כאשר המחנה זקוק לחיבורים כדי לשרוד, וישנם ריבוי מפלגות ומועמדים, החלטתי שמוטב לזוז הצדה ולקחת פסק זמן.

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

עם זאת, יו"ר כחול לבן הצהיר כי אין בכוונתו להצטרף למי שהיו עד לפני תקופה חבריו למפלגה. "אני שמח להיות כאן בשביל להודיע לציבור שאני מתכוון להמשיך", אמר גנץ בריאיון לחדשות 13. "אני מייצג ציבור רחב שהולך וגדל לאט. בסוף, נהיה המפלגה המשפיעה בישראל".