בג"ץ קבע: לחנויות חיוניות אסור למכור מוצרים שאינם חיוניים

השופטים קיבלו את עתירת רשת "עידן 2000" וקבעו שרשתות המסחר שנשארו פתוחות בסגר לא יורשו למכור סחורה שאינה מוגדרת חיונית, כגון צעצועים. "בימים שבהם סגר בא והולך, יש מקום להכריע בדבר"

זמן צפייה: 01:15

בג"ץ ביטל היום (שלישי) את ההיתר לחנויות חיוניות למכור מוצרים שאינם חיוניים ונתן שבוע לתקן את תקנות הסגר. זאת אומרת, רשתות המסחר שרשאיות לפעול במהלך הסגר לא יהיו יכולות למכור מוצרים כמו צעצועים ובגדים. זאת, בעקבות עתירה שהגישה רשת הצעצועים "עידן 2000", שטענה כי לא ייתכן שרשתות השיווק יימכרו צעצועים בזמן שלה אסור לפתוח את החנויות.

השופטים כתבו בנימוק החלטתם כי "אמנם נראה כי בקרוב יסתיים הסגר השלישי, ויהיה מי שיטען כי העתירה תיאורטית. עם זאת, בימים אלה, שבהם סגר בא וסגר הולך, נמצא מקום להכריע בדבר, שאולי תופק מכך תועלת מיידית, והדבר יסייע בעתיד".

בתוך כך, אמש התנהל אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון לגבי אסטרטגיית היציאה מהסגר, ובו מוצג המתווה שמציע משרד הבריאות. בכירי מערכת הבריאות רוצים להבטיח שהיציאה תהיה זהירה, ומבקשים לפתוח את גני הילדים וכיתות א'-ד', וכן י"א-י"ב, רק ביישובים ירוקים וצהובים. בערים כתומות אודמות – ייפתחו גני ילדים בלבד, וכיתות י"א-י"ב בכפוף לבדיקות שליליות.

מבחינת מסחר, מבקשים במשרד הבריאות לאפשר שירותים במתכונת של אחד על אחד, ותיתכן פתיחה של חנויות הרחוב. לפי עמדתם, לא ייפתחו שווקםים וקניונים. במשרד האוצר מתנגדים וסבורים שיש לפתוח את המסחר מיד.