הורוביץ מאיים: "זו ממשלת ימין, בלי תקציבים - לא נישאר"

שעות לפני שמתקיימת ישיבת הממשלה על התקציב, ועל רקע חילוקי הדעות בין משרד האוצר למשרד הבריאות, שר הבריאות תוקף: "אנחנו בדרך למשבר קואליציוני"

זמן צפייה: 00:24

שר הבריאות ניצן הורוביץ תקף הבוקר (ראשון) את התנהלות הממשלה בשיחה עם חברי סיעתו ואיים: "זו ממשלת ימין, ללא תקציבים ראויים אין סיבה שנישאר. אנחנו בדרך למשבר קואליציוני". זאת, שעות ספורות בלבד לפני תחילת הדיון בממשלה על התקציב.

דרישות שר הבריאות מהאוצר נוגעות לכמה סעיפים עליהם נלחם משרד הבריאות, ביניהם, קיבוע כל תקני הקורונה, שלדבריו מערכת הבריאות לא מסוגלת לתפקד בלעדיהם והוספת מכשירי סיטי ופט-סיטי לפריפריה, על מנת להקטין את הפער באיכות השירותים בין המרכז לבין הצפון והדרום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המחלוקות בעינן: הממשלה תדון מחר על אישור התקציב

גורם במשרד החינוך: "אם לא יהיה מתווה עד שני – שנה"ל תיפגע"

משטרה בחקירה: כיצד השתרשה תרבות הטיוח והשקר בארגון? • מיוחד

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

בנוסף, המאבק על כך שבמרכזי בריאות הנפש בישראל לא ילינו עוד מטופלים על הרצפה, על הוספת מאות כסאות לימוד בבתי הספר לרפואה ובתי הספר לאחיות, כדי להתמודד עם המחסור בכוח אדם רפואי וכן הפחתה של דמי השתתפות עצמית לקשישים, שכיום מוציאים על כך מאות שקלים בשנה.

כבר בשישי האחרון השיחות על התקציב בין משרד האוצר למשרד הבריאות עלו על שרטון בעקבות המחלוקת. דרישת המשרד מסתכמת בתוספת של כמיליארד שקלים. הורוביץ שוחח עם ראש הממשלה נפתלי בנט והעביר לו מסר שבמצב הנוכחי לא יתמוך בתקציב, יהיו שביתות ובתי חולים יקרסו. מנגד גורמים באוצר אמרו כי "הדרישות מנותקות מהמציאות".

לפני כשבוע, דיבר הורוביץ בפתח ישיבת סיעת מרצ וגם אז איים כי התקציב לא יוכל לעבור ללא תקצוב משרדו: "אם לא נגיע לסיכומים על חיזוק המערכת בצורה תשתיתית לשנים קדימה יהיה פה משבר גדול מאוד ולא נוכל להעביר תקציב".

שר האוצר אביגדור ליברמן בהצהרה
שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: ערוץ הכנסת

ביום שלישי סוכם בין שר האוצר אביגדור ליברמן, שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה, כי תקציב מערכת הביטחון לשנת 2022 יעמוד על 58 מיליארד שקלים ולא ייעשה בו שינוי לעומת שנים קודמות. הפגישה בין השלושה התקיימה במסגרת חוק התקציב המתגבש בימים אלה ואמור להגיע, כאמור, לאישור הממשלה ביום ראשון.