המחלוקות בעינן: הממשלה תדון מחר על אישור התקציב

ברקע הדיון המתוכנן, שרי הבריאות והאוצר יפגשו במטרה לגשר על הפערים בין המשרדים סביב תוספת תקציבית בגודל מאות מיליונים למערכת הבריאות • הכנסות המדינה מגזירות האוצר: 1.6 מיליארד שקלים

זמן צפייה: 01:37

משבר התקציב: מחר (ראשון) יחלו הדיונים בממשלה סביב נושא התקציב, זאת כשבמקביל המחלוקת בין משרדי הבריאות, החינוך והתחבורה נותרה בעינה. כמו כן, עיקר המחלוקת עדיין נוגעת לתקציב משרד הבריאות - שזקוק כעת למאות מיליוני שקלים נוספים. בהמשך לכך, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר האוצר אביגדור ליברמן צפויים להיפגש מחר על מנת לגשר על הפערים לקראת ההצבעה בממשלה על אישור התקציב.

בתוך כך, בגין הגזירות הכלכליות של משרד האוצר, קופת המדינה צפויה להתעשר ב-600 מיליון שקלים בשל ההיטל המס על כלים חד פעמיים. בנוסף, המס על משקאות ממותקים יכניס לקופת המדינה 380 מיליון שקלים, ביטול ההנחות בתחבורה הציבורית יכניס 250 מיליון שקלים נוספים, מס על שירותים דיגיטליים כגון "נטפליקס" יביא להכנסה נוספת למדינה בסך 360 מיליון שקלים, ותוספת התשלום לרופאים מומחים תעלה לציבור 100 מיליון שקלים - 1.6 מיליאד שקלים סך הכול.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לראשונה בגל הרביעי: 200 חולים קשים, 2.5% מהבדיקות חיוביות

שגיא מוקי לחדשות 13: "הדברים התחברו, הלב והנשמה ניצחו"

ים קטלני: גבר בן 48 טבע למוות בחוף פולג

מליאת הכנסת במהלך השבעת הממשלה
מליאת הכנסת במהלך השבעת הממשלה | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

במקביל ועל רקע המשבר בין משרד האוצר וחקלאי המדינה סביב הרפורמה, השר ליברמן התחייב לבדוק מול רשות המים את האפשרות הלקפאת מחירי המים עבור החקלאים בשנים הקרובות, על מנת להעניק לחקלאים ודאות בסוגיה הזו. עם זאת, רפורמת החלקאות של ליברמן והשר עודד פורר טרם מוסכמת, והקרב עליה צפוי להמשיך בתוך הדיונים על התקציב.

כזכור, השיחות על התקציב בין משרד האוצר למשרד הבריאות עלו על שרטון, זאת כאמור עקב דרישת משרד הבריאות היא לתוספת של כמיליארד שקלים וסירובו של האוצר למהלך. בהמשך לכך, הורוביץ שוחח עם ראש הממשלה נפתלי בנט והעביר לו מסר שבמצב הנוכחי לא יתמוך בתקציב, יהיו שביתות ובתי חולים יקרסו. מנגד, גורמים באוצר אמרו כי "הדרישות מנותקות מהמציאות".

בתחילת השבוע שעבר, דיבר הורוביץ בפתח ישיבת סיעת מרצ וגם אז איים כי התקציב לא יוכל לעבור ללא תקצוב משרדו: "מערכת הבריאות מחוברת לאקמו וצריכה חמצן דחוף, אי אפשר להמשיך ככה. בשלב הזה אין התקדמות עם האוצר בנוגע לתקציב מערכת הבריאות. אגף התקציבים מנסה להתעלם מקווי היסוד של הממשלה שקבעו מדדים ברורים לחיזוק המערכת".