שגיא מוקי לחדשות 13: "הדברים התחברו, הלב והנשמה ניצחו"

לאחר שבוע קשה בקרבות האישיים, נבחרת הג'ודו הישראלית גברה על נבחרת הוועד האולימפי הרוסי בתוצאה 4:1. מאמן הנבחרת אורן סמדג'ה: "זה יום היסטורי - כל אחד מכם הוא מדליסט אולימפי"

זמן צפייה: 09:42

סנסציה בטוקיו: שגיא מוקי, הג'ודוקא הישראלי שזכה היום (שבת) במדליית הזהב יחד עם נבחרת ישראל, סיפר לחדשות 13 על הרגעים המרגשים. "היום הדברים פשוט התחברו, חיכיתי המון זמן שזה יקרה". מוקי סיפר על הרגעים הקשיים אחרי ההדחה מהתחרויות האישיות בשלב מוקדם: "זה יכול לקרות לכולם אבל אם הייתי נותן לתחושות העצב והתסכול להשתלט, לא הייתי מצליח לנצח ולהביא את הנקודה החשובה לישראל".

פיטר פלצ'יק גם הוא סיפר על הרגעים הקשים אחרי ההדחה המוקדמת בתחרות האישית מוקדם יותר השבוע: "ביום של ההפסד, הרגשתי מרוסק. מילאתי 2 3 דליים של דמעות". לדברי פלצ'י'ק הזכייה היום "תיקנה את תחושת ההחמצה המרה. אלך לישון הלילה עם הדגל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ים קטלני: גבר בן 48 טבע למוות בחוף פולג

עקב תקיפת האונייה: גנץ דן על תגובה עם בכירי מערכת הביטחון

פיצוץ בין משרד הבריאות לאוצר: הורוביץ מאיים שלא יתמוך בתקציב

נבחרת הג'ודו הישראלית בעת קבלת המדליות
נבחרת הג'ודו הישראלית בעת קבלת המדליות | צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

כזכור, נבחרת ישראל בג'ודו גברה מוקדם יותר היום על נבחרת הוועד האולימפי הרוסי בתוצאה 4:1 וזכתה במדליית הארד בתחרות הג'ודו הקבוצתית. לאחר שבוע קשה בקרבות האישיים ללא כל מדליה, הצליחו נציגי הנבחרת להתאושש ולהגיע לשיא ביום התחרויות האחרון של הענף. מאמן הנבחרת, אורן סמדג'ה, שזכה בעצמו במדליית ארד באולימפיאדה לפני 29 שנים, אמר בהתרגשות: "יום היסטורי - כל אחד מהמתחרים הוא מדליסט אולימפי".

הקרב הראשון מול הנבחרת הרוסית התחיל ברגל שמאל כאשר הג'ודוקא גילי שרייר הפסידה ליריבתה מדינה טאימזובה. לאחר מכן, הגיעו ארבעה ניצחונות ישראלים רצופים שהבטיחו את הזכייה במדליה האולימפית - שגיא מוקי ניצח את מיכאיל איגולניקוב ורז הרשקו הביסה את את אלכסנדרה באבינצבה אחרי 45 שניות. פיטר פלצ'יק הישראלי הגדיל את היתרון כאשר ניצח את טמרלן בשאאב, ומי שסגרה את הקרב הייתה תמנע נלסון לוי שניצחה את דריה מז'טסקאיה אחרי שנקלעה לפיגור מוקדם.

פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק | צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי הישראלי

זוכי המדליה בנבחרת הישראלית הם גילי שריר, רז הרשקו, טוהר בוטבול, שגיא מוקי, לי קוכמן, תמנע נלסון לוי, פיטר פלצ'יק, אורי ששון, ברוך שמאילוב, ענבל לניר ושירה ראשוני. היחידה שאינה קיבלה מדליה היא גילי כהן שלא נרשמה לתחרויות. כל נציג בנבחרת ישראל יקבל מהוועד האולימפי 50 אלף ש"ח ובסך הכול 600 אלף שקלים. מאמני הנבחרות, סמדג'ה ושני הרשקו, יקבלו סכום כולל של 250 אלף שקלים.

חברי המשלחת הישראלית מעודדים מהיציאה
חברי המשלחת הישראלית מעודדים מהיציאה | צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

מוקדם יותר, בתחרות החץ וקשת הפסיד איתי שני ליריב מטייואן והודח מהמשחקים האולימפיים בשלב שמינית הגמר. זאת, לאחר שני ניצחונות מרשימים שהשיג בסיבובים המוקדמים על יריבים עדיפים. "באתי בגישה שאני נותן את הכול והפעם זה לא הצליח. מודה למי שקם מוקדם בבוקר לראות אותי ומקווה שהמודעות לענף תעלה עכשיו", אמר שני.

איתי שני
איתי שני | צילום: עמית שיסל הוועד האולימפי

בתוך כך, האתלטית הג'מייקנית אליין תומפסון שברה היום שיא עולם בגמר ריצת 100 מטרים לנשים, כאשר השיגה את התוצאה 10.61 שניות - ובכך,כאמור, שברה שיא אולימפי שלא נשבר מאז אולימפיאדת סאול ב-1988.

אליין תומפסון, גמר 100 מטרים נשים
האתלטית אליין תומפסון לאחר שזכתה בזהב בגמר 100 מטר נשים באולימפיאדת טוקיו 2020 | צילום: רויטרס