עקב תקיפת האונייה: גנץ דן על תגובה עם בכירי מערכת הביטחון

שר הביטחון ערך דיון דחוף עם הרמטכ"ל וראש אמ"ן, שבו עלו אפשרויות התגובה. משרד החוץ יפנה לקהילה הבינלאומית כדי שתפעל נגד איראן. דיווח בניו יורק טיימס: התקיפה בוצעה על ידי מספר מל"טים

מיכלית נפט
מיכלית נפט | צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ קיים היום (שישי) דיון עם הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש אמ"ן, אלוף תמיר היימן, על התקיפה האיראנית כנגד הספינה בבעלות איל עופר שהותקפה אמש. בדיון עלו בין היתר אפשרויות תגובה של ישראל לתקיפה. סוכם כי מערכת הבטחון תעביר למשרד החוץ מידע מודיעיני על התקיפה כדי לפנות לקהילה הבינלאומית ולדחוף לפעולה נגד איראן.

העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" מפרסם כי האיראנים שלחו מספר כלי טיס בלתי מאוישים לתקוף את מיכלית הנפט סמוך לגשר הפיקוד. שר החוץ לפיד אמר כי "איראן אינה רק בעיה ישראלית, אלא יצואנית של טרור הפוגע בעולם כולו". בנוסף, דיבר לפיד עם מקבילו הבריטי ועם דיפלומטים אמריקנים בנוגע לתקיפה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פיצוץ בין משרד הבריאות לאוצר: הורוביץ מאיים שלא יתמוך בתקציב

פרופ' אש: "דרושים צעדים קשים יותר מאלו שהיו עד עכשיו"

האונייה Mercer Street של חברת "זודיאק מאריטיים", שבבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר, הותקפה אמש בים הערבי מול חופי עומאן. שני בני אדם נהרגו, על פי החברה מדובר באזרחי רומניה ובריטניה. החברה הודיעה כי מתנהלת חקירה בנושא ואין כרגע פרטים נוספים. ההערכות הן שתגיע תגובה ישראלית בעקבות האירוע.

גורם ישראלי בכיר אמר כי "יש כאן פעולת טרור של איראן, נהרגו שני אנשים חפים מפשע. זו פגיעה בספנות הבינלאומית, ההרוג הרומני הוא ככל הנראה הקפטן של הספינה והבריטי הוא מאבטח. האיראנים תקפו באמצעות כלי טייס בלתי מאויש את מבנה הספינה. ספינה חפה מפשע עם הרוגים חפים מפשע". בנוסף, גורם מדיני התייחס למקרה ולדבריו, "מרוב להיטות לתקוף מטרה ישראלית האיראנים סיבכו והפלילו את עצמם בהרג אזרחים זרים. המערכה שלנו מולם תימשך".