גורם במשרד החינוך: "אם לא יהיה מתווה עד שני - שנה"ל תיפגע"

בכירים במשרד הביעו דאגתם בטרם יחזרו התלמידים אל מוסדות הלימוד. גורמים במערכת החינוך: "שאשא ביטון לוקחת הימור על חשבון הילדים" • משרד הבריאות מתכנן: בידוד לשבוע לרוב החוזרים מחו"ל

זמן צפייה: 04:10

גורם בכיר במשרד החינוך אמר היום (שבת) לחדשות 13 כי אם לא יגובש מתווה מוסכם עד יום שני, שנת הלימודים תיפגע ולא תתקיים לפי התכנון. נוסף על כך, הביע הבכיר ביקורת קשה נגד שרת החינוך שפועלת למצמם את הבידודים ואת היקף הבדיקות, ולקיים חיסונים מחוץ לשטח בית הספר. גורמים במערכת החינוך הוסיפו כי: "יפעת שאשא ביטון לוקחת סיכון על חשבון חיי התלמידים ומתנהגת בחוסר ממלכתיות". עד כה נדבקו בנגיף הדלתא קרוב ל-5500 במערכת החינוך וזאת בטרם החזרה ללימודים.

בתוך כך, במשרד הבריאות מתכננים שינוי פרדיגמה בעניין הכללת מדינות ברשימה השחורה וטיסה אליהן. על פי היוזמה שמקדם המשרד, כל מי שיחזור מחו"ל למעט מיעדים ירוקים במיוחד, יחוייב בבידוד של שבוע ושני בדיקות קורונה, גם אם התחסן או החלים מקורונה בעבר. היוזמה קמה לאחר ההערכה כי ועדת החריגים לא תצליח בעומס המטלות ובכדי לצמצם ולבטל את רשימת המדינות אליהן ניתן לנסוע רק באישורה של הוועדה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

שגיא מוקי לחדשות 13: "הלב והנשמה ניצחו היום, הדברים התחברו"

ים קטלני: גבר בן 48 טבע למוות בחוף פולג

עקב תקיפת האונייה: גנץ דן על תגובה עם בכירי מערכת הביטחון

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

נוסף על כך, מזהים במשרד היענות נרחבת לחיסון השלישי בקרב המבוגרים בני 60 פלוס. לפיכך, מנסים במשרד להאריך את שעות הקבלה בקופות החולים כדי לקצר את התורים ולמנוע ייאוש בקרב הרוצים להתחסן. בד בבד, קיים חשש כי אנשים לא יגיעו להתחסן מחשש כי לא יוכלו לקבל מנה רביעית מעודכנת וחסינה בפני מוטציות עתידיות.

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, איתמר גרוטו, התייחס להתרחבות התחלואה ואמר כי "אם לא זן הדלתא, לא הייתה דעיכה בהגנת החיסון השני על המתחסנים כפי שהרוב המוחלט של המומחים מזהה" עוד אמר גרוטו כי זה הזמן למבצע החיסונים השלישי "כדי לשמור על המבוגרים שיכולים להיפגע עוד יותר ללא חיסון נוסף".