משלחת ישראלית הגיעה לארה"ב למען מאבק משותף נגד בית הדין בהאג

פרסום ראשון: פקידים בכירים בי-ם מסרו לחדשות 13 כי המשלחת, בראשות השר שטייניץ, הגיעה בחשאי לוושינגטון כדי לסכם על דרכי פעולה משותפות בנוגע להחלטת התובעת לפתוח בחקירה נגד שתי המדינות

זמן צפייה: 01:04

פרסום ראשון: משלחת ישראלית הגיעה אתמול (חמישי) לוושינגטון בחשאי כדי לסכם על מאבק ישראלי-אמריקני משותף נגד בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג - כך אמרו לחדשות 13 פקידים בכירים בירושלים.

המשלחת הגיעה לוושינגטון אתמול, במקביל להחלטת השופטים בבית הדין בהאג לאשר לתובעת פאטו בנסודה לפתוח בחקירה נגד ארה"ב בכל הנוגע לביצוע פשעי מלחמה לכאורה באפגניסטן. פקיד בכיר אמר כי ישראל רצתה לשגר את המשלחת לארה"ב ביום שבו האמריקנים עוסקים בעניין החקירה נגדם בהאג כדי שיהיה ברור שלישראל ולארה"ב יש אינטרס משותף.

עוד בחדשות 13:

התובעת בהאג מסרה לשופטים את המלצת היועמ"ש: "תסייע בהכרעה"

לפני ההחלטה בהאג: "התובעת התחמקה ממפגש עם ארגונים ישראליים"

פאטו בנסודה, התובעת הראשית בבית הדין הבין-לאומי בהאג
פאטו בנסודה, התובעת הראשית בבית הדין הבין-לאומי בהאג | צילום: רויטרס

בראש המשלחת עומד השר יובל שטייניץ שמונה על ידי הקבינט כשר האחראי על התיאום בין משרדי הממשלה בכל הנוגע להתמודדות עם בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג. יחד עם שטייניץ נסע סגן היועץ לביטחון לאומי ראובן עזר. שטייניץ ועזר נפגשו עם בכירים בבית הלבן, במשרד החוץ ובקונגרס כדי לתאם עמדות בנוגע להתמודדות בהאג.

פקיד בכיר אמר כי חלק מהפגישות היו עם חברי קונגרס דמוקרטים כיוון שישראל מעוניינת לוודא שבכל הנוגע לבית הדין בהאג היא זוכה לתמיכה דו מפלגתית בארה"ב. "לארה"ב יש השפעה רבה על מדינות העולם ואנחנו רוצים שכשהם מפעילים לחץ בעניין שלהם הם מפעילים לחץ גם בעניין שלנו וישלבו אותנו בקמפיין שלהם", אמר פקיד בכיר.

יובל שטייניץ
יובל שטייניץ | צילום: רויטרס

כזכור, בדצמבר 2019 הודיעה פאטו בנסודה, התובעת הראשית בבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג, כי קיימת עילה לפתוח בחקירה בעקבות חשד לביצוע פשעי מלחמה של ישראל במסגרת מבצע "צוק איתן", וחקירה נוספת על פעילות ישראל בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר כחול לבן בני גנץ והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דחו את טענותיה.