הח"כים אישרו: הממשלה תוכל לקבוע הגבלות חדשות ללא אישור הכנסת

לאחר ההחלטה על שורת ההגבלות, בית המחוקקים אישר בקריאה שנייה ושלישית את החוק שמאפשר לממשלה להחליט על צעדים נוספים נגד הקורונה - ללא אישור הכנסת • הקנס על אי-עטיית מסכות עלה ל-500 שקל

זמן צפייה: 00:26

הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את החוק שמאפשר לממשלה להחליט על הגבלות כחלק מהמאבק בהתפשטות מגפת הקורונה, ללא אישור של בית המחוקקים. תוקף החוק חודש ימים. נציג היועץ המשפטי לממשלה הסביר כי החוק נחוץ, משום ש"כל עיכוב של יום עלול להביא לאיבוד שליטה. הנגיף לא שומר שבת, ולא עובד רק בין שמונה לארבע".

במקביל, אושרה הגדלת הקנס על אי-עטיית מסכות מ-200 שקלים ל-500. נוסף על כך, מלבד שוטרים, יוכלו לאכוף את תקנות המסכות גם פקחי רשות רשות הטבע והגנים, עובדי רשויות מקומיות ופקחים עירוניים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שרים בממשלה: במצב הקיים – בלתי אפשרי לספח או ללכת לבחירות

גורמים במערכת הבריאות: אדלשטיין איבד אמון בפרופ' סדצקי

אשתו של בנט תוקפת את נתניהו: "מצידו שנעבור שואה כלכלית"

מליאת הכנסת במהלך השבעת הממשלה
מליאת הכנסת במהלך השבעת הממשלה | צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום

בתגובה להעברת החוק נמסר מהתנועה לאיכות השלטון כי "בחסות הקורונה בוצע הלילה פיגוע בדמוקרטיה. ממשלת נתניהו מנצלת את התבהלה הציבורית ומבצעת סיכול ממוקד ברשות המחוקקת. במקום להיות הגורם המפקח על עבודות הממשלה, כנסת ישראל הפכה להיות אסקופה נדרסת ונרמסת מולה. חברי הכנסת שהרימו את ידם בעד החוק האנטי דמוקרטי הזה יזכרו לדראון עולם, כמי שהחריבו את הדמוקרטיה הישראלית לטובת נאשם בפלילים".

אתמול טען ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון הממשלה על ההגבלות החדשות כי תהליך קבלת ההחלטות ארוך ומסורבל וצריך לייעל אותו ולעבור לעבוד בפורום מצומצם יותר. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ענה לו שאפשר להשתמש בקבינט הקורונה, ואם צריך אפשר לעבור ולעשות משאל טלפוני.

שר האנרגיה יובל שטייניץ המליץ בישיבת ממשלה להטיל סגר מלא כבר עכשיו. הוא קרא לחבריו בממשלה להטיל סגר לשבועיים על מנת לשטח את העקומה. לטענתו, "עדיף טיפול חד וקצר מאשר הגבלות מתמשכות שגורמות לנו להיות מדינה אדומה, זה נזק גדול יותר בטווח הארוך יותר לכלכלה", הדברים שלו לא התקבלו והוחלט על הגבלות נוספות על המשק כדי להימנע ממצב של סגר.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

לבסוף, בשל העלייה החדה שנרשמה בימים האחרונים במניין החולים בנגיף בישראל, אתמול אישרה הממשלה הגבלות נוספות על המשק. כחלק מההגבלות ייסגרו אולמות האירועים, המועדונים, הברים, חדרי הכושר, הבריכות הציבוריות ואולמות האירועים והתרבות. כמו כן, מספר הסועדים מסעדות יוגבל ל-20 שישבו בפנים ו-30 בחוץ. מנייני תפילות בבתי תפילות יוכלו להתקיים בהשתתפות של עד 19 מתפללים בלבד.

יתרה מזאת, במלונות לא תתאפשר פעילות מועדונים וברים בשטח המלון, ופעילות מסעדות וחדרי אוכל תתאפשר עד 20 איש בשטח סגור. בית הספר של הקיץ, קייטנות ופעילויות נוער תתאפשר רק לגילאי גן עד כיתות ד'. בנוסף, תחול מגבלה של עד 20 איש באוטובוס. לבסוף, התכנסויות והתקהלויות אחרות יותרו עד 20 משתתפים, במרחק של שני מטרים בין אחד לשני תוך חבישת מסיכות.