גורמים במערכת הבריאות: אדלשטיין איבד אמון בפרופ' סדצקי

שר הבריאות ימנה פרויקטור שידווח לו ישירות, אחרי שהבין שמערך בריאות הציבור וקטיעת שרשראות ההדבקה שהפרופ' סדצקי עומדת בראשו לא עובד, למרות שבכירי המשרד אמרו לו אחרת

זמן צפייה: 01:13

עימותים בצמרת משרד הבריאות: שר הבריאות יולי אדלשטיין מעוניין לעקוף את המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו ואת ראש שירותי בריאות הציבור, פרופסור סיגל סדצקי, ולמנות מנהל מיוחד למערכה נגד מגפת הקורונה, מפני שאיבד אמון בסדצקי ובאגף שלה - כך דווח הערב (שני) בחדשות 13.

אדלשטיין סבור כי מערך בריאות הציבור וקטיעת שרשראות הדבקה לא עובד, על אף שבכירי המשרד טענו אחרת, וכאן טמון משבר האמון בין השר לבכירים. כמו כן, הפרויקטור שאדלשטיין מעוניין למנות ידווח ישירות אליו ולמנכ"ל המשרד - ולא דרך הצינורות המקובלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין: "אמנה מנהל מיוחד למערכה נגד מגפת הקורונה"

אנשי התרבות והמסעדנים נגד השבת ההגבלות: "כישלון קולוסאלי"

השרים אישרו: מועדונים, אולמות, ברים וחדרי כושר ייסגרו מיידית

יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום כינס שר הבריאות מסיבת העיתונאים ברקע העלייה בתחלואה וההגבלות החדשות שפורסמו. בהכרזה הודיע אדלשטיין כי ימנה מנהל מיוחד למערכה נגד מגפת הקורונה, וציין כי בקרוב יודיע על בחירתו לתפקיד. "תפקידו יהיה לתכלל את הנושא, החל ממערך הבדיקות, דרך קטיעת שרשרת ההדבקה ויתר הפעולות הקשורות לנגיף", כך לדבריו של שר הבריאות.

עוד ציין אדלשטיין כי המוקדים הטלפוניים של משרד הבריאות יתוגברו בכוח אדם, "על מנת לתת מענה לאלפי אלו שנמצאים בבידוד בשל האיכון הטלפוני. בהמשך השבוע פיקוד העורף יתגבר במאות חיילים נוספים את המוקד ומשך ההמתנה יתקצר בצורה משמעותית מאוד", אדלשטיין גם התנצל על זמני ההמתנה הארוכים ואמר: "מבקש להתנצל בפני אזרחים רבים שלא קיבלו מענה בימים האחרונים".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

אדלשטיין התייחס גם לכלי עזר נוסף שפותח למען המאבק בנגיף: "אנחנו מתגברים כל הזמן גם את מערך החקירות האפדמיולוגיות כדי לקצר את שרשראות ההדבקה. לתגבור זה נוסף כלי עזר חשוב שפותח על ידי מערך המחשוב שלנו. מדובר במערכת חכמה עם בינה מלאכותית שמסוגלת להתחקות אחר כל שרשראות ההדבקה שנחקרו, ולהראות בלחיצת כפתור את כל שרשראות ההדבקה וכמה דורות היו לאותה שרשרת הדבקה".

כמו כן התייחס להגבלות החדשות ואמר כי "צריך להבין – הצעדים הלא פשוטים שהממשלה עשתה היום נותנים תקווה. ומציין – רק תקווה, שבעוד שבוע או שבועיים לא נצטרך להכריז על סגר למשך תקופה ארוכה. אין איש שרוצה בכך".